Časopis Business Week.

Časopis Business Week. - Business Week. | foto: repro

Agentura Bloomberg koupila prodělečný Business Week

  • 0
Agentura Bloomberg se pustila do riskantního obchodu. Koupila od firmy McGraw-Hill ekonomický časopis Business Week, kterému se příliš kvůli krizi nedaří. Bloomberg si od obchodu za 2 až 5 milionů dolarů slibuje rozšíření své čtenářské základny.

Cena transakce není oficiální, zdroje agentury Reuters ale akvizici vyčíslily až na dva až pět milionů dolarů (35 až 87 milionů korun). Za riskantní je považována proto, že se Businees Week po osmdesáti letech od svého vzniku dostal do problémů - příjmy z reklamy se zmenšují a čtenáře ukusuje konkurence z internetu. Tenhle rok může list prodělat až 40 milionů dolarů. Bloomberg s časopisem převezme i jeho závazky.

Renomovanou agenturu Bloomberg vede newyorský starosta Michael Bloomberg. O Busines Week neměl zájem jen on, z několikakolového "souboje" nabídek různých firem ale připadne časopis nakonec jemu. Byl ostatně od začátku favoritem.

"Časopis měl značné ztráty a to se odráží i v prodejní ceně," řekl prezident agentury Bloomberg Daniel Doctoroff agentuře Reuters. Cenu však nechtěl potvrdit.

"Nechceme časopis vyrabovat"

Bloomberg převzetí časopisu vnímá jako možnost pro investici do jeho dalšího rozvoje, navíc s ním chce získat další čtenáře. Agentura má nyní 300 tisíc předplatitelů svého on-line zpravodajství, vlastní ale také kabelovou televizní síť, která konkuruje CNBC, rádio v New Yorku a časopis Bloomberg Markets.

Zaměstnanci Business Week budou pracovat odděleně, ale v určité symbióze s agenturou Bloomberg. Obchod by měl být uzavřen do konce roku.

Doctoroff se nechtěl vyjadřovat k možnému propouštění. "Koupili jsme list proto, aby rostl, ne abychom ho vyrabovali. Naší snahou bude udržet tolik zaměstnanců, kolik bude finančně možné," řekl.