Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Air Asia plánuje návrat do Evropy, ve hře je i linka z Prahy do Bangkoku

  15:24aktualizováno  15:24
Největší asijská nízkonákladová aerolinka vážně zvažuje obnovení dálkových letů mezi jihovýchodní Asií a Evropou. Šanci na novou linku má i pražské letiště.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

O plánech na letecké spojení Prahy s Bangkokem jako první informoval odborných letecký server CAPA. Pražské letiště potvrdilo zájem o vstup nového dopravce na spojení s jihovýchodní Asií.

Podle serveru zvažuje dálková odnož asijského dopravce Air Asia X v příštím roce zavedení přímých letů mezi Bangkokem a východní Evropou. Ve hře je kromě Prahy ještě Budapešť či Varšava. Šéf Air Asia Tassapon Bijleveld v rozhovoru pro CAPA uvedl, že plán je zatím ve fázi úvah.

Ve fázi úvah byla Praha už dříve, když Air Asia začala létat do Evropy, konkrétně do Londýna a Paříže. Před čtyřmi lety své spojení ukončila. Stejně tak se začalo mluvit o lince do Barcelony, která měla začít létat už letos na podzim, zatím nejblíže k Evropě je na mapě destinací Air Asia íránský Teherán.

Přímá linka do Thajska je priorita

Podle Václava Řehoře, šéfa Českého aeroholdingu, je přímé spojení do Thajska jednou z priorit.

„Spolu s Hanojí je thajský Bangkok z pohledu potenciálu zájmu cestujících naší jedničkou mezi linkami bez přímého spojení s Prahou. Podle našich výpočtů bychom na této trase mohli v jednom směru ročně přepravit okolo sedmadvaceti tisíc cestujících. Jsem si jistý, že toto číslo je dostatečně atraktivní i pro dopravce. Aktuálně jednáme o přímé lince z Bangkoku s několika aerolinkami, mezi nimi je i thajská Air Asia,“ řekl Řehoř.

Zájem Čechů o Thajsko přitom stabilně roste, loni podle údajů thajské centrály pro cestovní ruch do země zavítalo 42 tisíc Čechů. Dosud musí létat s přestupem nebo přímo z Rakouska či Německa.

Air Asia chce využít pro spojení s Evropou letiště Don Muang v Bangkoku. Bývalé hlavní letiště thajské metropole je po otevření nového letiště Suvarnabuhmi „dvojkou“ oblíbenou hlavně u nízkonákladových dopravců. Pro cestující z Evropy by linka znamenala i dobrou návaznost na další nízkonákladové lety po celé jihovýchodní Asii.

„Pokud se plány vyplní, můžeme se těšit na opravdový masakr cen. Při spouštění linky Paříž – Kuala Lumpur ceny začínaly na 150 eurech za zpáteční let a dlouhodobě si držely hranici 400 eur,“ říká David Eiselt, zakladatel portálu cestujlevne.com

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Změnu názvu SŽDC nechystá, musel by se kvůli tomu přepisovat zákon.
Správce železnice má nové logo za dva miliony, krkolomný název zůstává

Největší státní organizace podle počtu zaměstnanců změní od 1. ledna své logo. Správa železniční dopravní cesty za nový vzhled zaplatí 1,9 milionu korun....  celý článek

Platit kartou bude v Liberci možné už i v autobusech (ilustrační snímek).
Pípnutí místo lístku. Češi se učí platit za jízdu kartou, nahradí i kupon

Česká veřejná doprava zažívá nenápadnou, ale rychlou revoluci. Čím dál častěji lidem k jízdě stačí bezkontaktní platební karta. Dopravci v nich vidí možnost,...  celý článek

ČD Cargo do své flotily zařadí lokomotivy Vectron od Siemensu.
České dráhy zkouší Vectrony, o víkendu potáhnou první rychlíky

Poprvé v historii potáhnou o víkendu vlaky Českých drah lokomotivy Siemens Vectron. České dráhy začaly školit strojvedoucí na jejich obsluhu a vydají se s nimi...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.