Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Air France ustoupily odborům. Zruší plány na nízkonákladovou linku

  9:05aktualizováno  9:05
Aerolinky Air France-KLM ustoupily odborům a navrhly opustit sporné plány na rozšíření nízkonákladové divize Transavia. Snaží se tak odvrátit víc než týdenní protest. Nejdelší stávka v dějinách Francie stojí firmu 20 milionů eur denně.
Letoun společnosti Air France vzlétá z letiště Charlese de Gaulla (21. dubna 2010)

Letoun společnosti Air France vzlétá z letiště Charlese de Gaulla (21. dubna 2010) | foto: AP

Vláda v Paříži nejnovější krok letecké společnosti přivítala. Odbory se k němu zatím nevyjádřily, napsala agentura AFP. Piloti Air France vstoupili do stávky minulý týden v pondělí. Podle dosavadních plánů má stávka skončit v pátek. Odbory ale již dříve pohrozily, že mohou stávku prodloužit na dobu neurčitou. Air France očekávaly, že budou ve čtvrtek s to vypravit zhruba 46 procent letů. Zrušeny byly i dva z pěti párů letů mezi Paříží a Prahou.

Air France původně nabízela, že sporný plán pozastaví do prosince. Ve čtvrtečním prohlášení však podle agentury Reuters uvedla, že navrhuje okamžité ukončení projektu Transavia Europe, aby spor mohl rychle skončit.

„Tento návrh přináší nové záruky, že nedojde k přemístění (pracovních míst),“ stojí v prohlášení. Odbory v pondělí odmítly stávku ukončit a původní nabídku vedení na pozastavení plánu označily za zdržovací taktiku.

Francouzský ministr dopravy Alain Vidalies ve čtvrtek řekl, že firma kvůli stávce plán ruší. Ředitel Air France Frédéric Gagey ovšem v reakci na jeho slova uvedl, že stále platí, co na počátku týdne oznámil generální ředitel mateřské skupiny Air France-KLM Alexandre de Juniac. Tedy, že projekt byl odložen a zrušen bude pouze v případě, že zkrachují jednání s odbory.

Kvůli silné konkurenci nízkonákladových společností a aerolinek z Blízkého východu se Air France rozhodly posílit svou nízkonákladovou divizi Transavia a otevřít pod touto značkou nové základny v Evropě. Odbory se obávají, že podnik má v úmyslu zaměřit se na expanzi v jiných evropských zemích, a přesunout tak pracovní místa z Francie do zemí, kde jsou nižší náklady na pracovní sílu. Plán tak podle nich povede k vysokému propouštění, snížení mezd a zhoršení pracovních podmínek.

Francie má v mateřské Air France-KLM podíl 16 procent. Premiér Manuel Valls vyzval k ukončení stávky, která podle něj poškozuje obraz Francie v zahraničí.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

BMW Lipsko
Aut s hybridním motorem se Češi zatím bojí, chybí daňová podpora

Pouhé jedno procento ze všech prodaných aut v Česku jsou vozy s hybridním pohonem. Celkem se jich zatím letos prodalo 1605, což je více než za celý loňský rok,...  celý článek

Největší železniční dopravci v Česku. České dráhy, RegioJet a Leo Express.
Dopravci se snaží udržet odcházející strojvedoucí, zvyšují jim mzdy

Dopravci na železnici bojují s nedostatkem strojvedoucích, udržet ve svých službách se je proto snaží i zvyšováním mezd. Například RegioJet přidal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.