Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropu a Austrálii spojí přímá linka, rekordní let potrvá 18 hodin

  10:23aktualizováno  10:23
Technologický pokrok a nižší ceny paliva přinášejí velký skok v civilním letectví. Evropu a Austrálii během několika let spojí přímé lety. Nástup nových typů letadel s větším doletem přinese i souboj aerolinek o nejdelší linku na světě.

Singapore Airlines mají objednaných přes 60 letadel Airbusů A350, nasadí je i na nejdelší linku světa Singapore - New York. | foto: Airbus

Až v únoru příštího roku spustí aerolinky Emirates svoji linku z Dubaje do Panamy, půjde o nejdelší komerční let na světě. Cestující čeká let s Boeingem 777-200 LR dlouhý 17 hodin a 35 minut (více na stránkách aerolinek). Už dnes mají ale Emirates jistotu, že do roku 2018 o své prvenství přijdou.

O více než hodinu letu je chtějí překonat dva jiní dopravci. Singapore Airlines s linkou ze Singapuru do New Yorku a Qantas s novým spojením Perth - Londýn.

Singapore Airlines už dříve ovládaly žebříček nejdelších linek světa spojením s New Yorkem s letadlem pouze v konfiguraci pro byznys cestující. Linku nakonec pro ztrátovost zrušily v roce 2013. Tento týden ale oznámily, že se na trasu vrátí.

Přetahovaná o nejdelší linku světa

Zatímco dříve létaly Singapore Airlines s letadlem s Airbusem A340-500, teď na linku chystají nový letoun Airbus A350-900. Dopravce se s Airbusem dohodl, že v rámci objednávky 63 těchto letadel částečně přemění ještě na verzi A350-900 ULR s doletem až 8 700 námořních mil (více než 16 000 kilometrů). První letadla firma převezme v roce 2018, nasadí je na spojení do New Yorku a také na kratší linku do Los Angeles.

Fotogalerie

Dopravci hraje do karet především nižší cena leteckého paliva a technologický pokrok: nový Airbus A350 má nižší spotřebu, protože je vyroben z lehčích materiálů.

Ve stejném roce může začít přetahovaná o nejdelší linku světa. Tu aktuálně nabízí australský dopravce Qantas: 16 hodin a 55 minut letí Airbus A380 ze Sydney do amerického Dallasu. Od roku 2018 by ale rád ještě o hodinu delší let z Perthu do Londýna. Nasadit na něj chce nový Boeing Dreamliner 787-9. Let má trvat přes 18 hodin.

Serveru ATW Online to potvrdil šéf Qantas Alan Joyce. „Je to letadlo, které by takovou trasu zvládlo. Poprvé by tak bylo přímé spojení Evropy a Austrálie,“ dodal Joyce. Firma ale dosud neoznámila přesně, kdy linka odstartuje.

Autor:


Témata: Airbus


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.