Ani ten, kdo touží svou firmu pojmenovat o pár písmenek méně či více, si však nemusí zoufat. Z analýzy vyplynulo, že úspěchu se může dobře dočkat také společnost, jejíž název obsahuje 4 až 13 písmen, má dvě slova a tři slabiky. Této podmínce totiž podle šéfa Provocada Tomáše Bučiny vyhovuje 80 názvů z celé prestižní stovky.
Kdo by chtěl jít v sestavování jména "předurčeného k úspěchům" ještě dále, pak by v něm neměl opomenout písmena A, E, L, N, O, R a S - ta byla v názvech nejúspěšnějších firem použita nejčastěji. Naopak zapomenout může na písmena F, J, K, Q, V, W, X, Y a Z, jež ty nejslavnější značky do svých jmen téměř neobsazovaly.
Recept na úspěšnou obchodní značku je už téměř u konce, podnikatelé by si však měli ohlídat ještě to, zda lze vytvořené jméno nadiktovat například zahraničnímu partnerovi po telefonu, zda je volná příslušná doména a jestli zákazníci budou schopni název vůbec vyslovit a zapamatovat si jej.
Pozor na názvy, které mohou v cizině urážet či dráždit
Kdo má ambice expandovat do zahraničí, bude mít úkol sestavovat dokonale chytlavé jméno ještě obtížnější. Musí si totiž předem ověřit, zda název firmy neznamená v cizí řeči něco vulgárního. I dobře připravené projekty by pak mohly snadno ztroskotat.
Své o tom ví například síť evropských prodejen nářadí Götzen, která na to doplatila při své expanzi do Turecka. Göt totiž znamená v turečtině zadek. Když to společnost zjistila, své obchody raději přejmenovala.
Měnit jméno firmy je však drahé, a tak se firmám vyplatí kontrolovat nejen vhodnost samotných jmen, ale i kontext celých reklamních sloganů.
Pokud to neudělají, hrozí jim, že dopadnou podobně jako operátor Orange, který svou kampaň v Severním Irsku v roce 1994 odstartoval sloganem "Budoucnost je jasná.... Budoucnost je Orange." Na první pohled nevinná reklama si však velké sympatie nezískala. Oranžová je barvou protestantského řádu, což se většinovým katolíkům zamlouvat nemohlo.
Do rozpaků mohla své zákazníky dostat v Německu také společnost Starbucks, když lidem nabízela kávu pod označením Morning Latte Break. Latte totiž v německém slangu označuje erekci, což v uvedeném kontextu dostává zcela nový rozměr, který všechny zákazníky pobavit nemusel.