„Alza má na českém a slovenském trhu výsadní postavení a s velkým náskokem vede prodeje nejen mezi e-shopy, ale i v okruhu řetězců kamenných prodejen,“ komentovala to PR manažerka Alzy Šárka Jakoubková. Počet zákazníků narostl o čtyřicet procent. Alza výrazně zvýšila i počet nabízených položek z 50 na 72 tisíc. Začala loni nově prodávat i kosmetiku a šperky a rozšířila sortiment hraček a digitálního obsahu o předplatné novin a časopisů.
Alza.cz má v ČR a na Slovensku 45 prodejních míst, z toho tři zcela nové showroomy postavila v Plzni, Praze 4 - Hájích a v pražských Horních Počernicích.
Předloni Alza.cz rostla o dvacet procent na 9,1 miliardy korun. Dvouciferný růst měl v minulých letech také Mall.cz, který je dvojkou na trhu. Loňský rok nebude výjimkou.
zisk Alza.czRok čistý zisk |
„Tržby skupiny NR Holding narostly meziročně od dubna do prosince o 35 procent. Ve všech zemích nejvíce rostly kategorie chovatelských potřeb, hračky a péče o dítě, také zboží do domácnosti. Velmi úspěšná je i značková móda. Je vidět, že zákazníci v našem regionu si již zvykli nakupovat online i jiné věci než pouze elektroniku a cena pro ně už není ten nejzajímavější faktor,“ uvedla mluvčí Mall.cz Michaela Gregorová.
Výsledky za celý finanční rok 2014/2015 zveřejní mateřská skupina Mallu NR Holding až po 31. březnu.
Své tržby oznámil i největší portál s hromadnými slevami Slevomat.cz, který má více než polovinu trhu. V loňském roce se mu obrat zvýšil o dvacet procent na 1,2 miliardy. Miliardovou hranici poprvé překonal v roce 2013. Důvodem růstu je podle společnosti také spolupráce s předními značkami a výrobci, například mobilní operátor Vodafone, Erotic City, A3 Sport či Baťa. Hitem loňského roku v cestování byly all-inslusive pobyty v Česku.