On-line prodejce elektroniky Alza.cz. Ilustrační snímek

On-line prodejce elektroniky Alza.cz. Ilustrační snímek | foto: Alza.cz

Alza.cz měla rekordní rok. Tržby rostly o 26 procent na 11,5 miliardy

  • 43
Největší internetový prodejce v tuzemsku Alza.cz opět zdvihl laťku v tržbách. Za loňský rok prodejce elektroniky a spotřebního zboží zvýšil obrat o 26 procent na 11,5 miliardy korun.

„Alza má na českém a slovenském trhu výsadní postavení a s velkým náskokem vede prodeje nejen mezi e-shopy, ale i v okruhu řetězců kamenných prodejen,“ komentovala to PR manažerka Alzy Šárka Jakoubková. Počet zákazníků narostl o čtyřicet procent. Alza výrazně zvýšila i počet nabízených položek z 50 na 72 tisíc. Začala loni nově prodávat i kosmetiku a šperky a rozšířila sortiment hraček a digitálního obsahu o předplatné novin a časopisů.

Alza.cz má v ČR a na Slovensku 45 prodejních míst, z toho tři zcela nové showroomy postavila v Plzni, Praze 4 - Hájích a v pražských Horních Počernicích.

Roční obraty e-shopu Alza.cz.

Předloni Alza.cz rostla o dvacet procent na 9,1 miliardy korun. Dvouciferný růst měl v minulých letech také Mall.cz, který je dvojkou na trhu. Loňský rok nebude výjimkou.

zisk Alza.cz

Rok   čistý zisk
2014 ?
2013 432 milionů Kč
2012 333 milionů Kč

„Tržby skupiny NR Holding narostly meziročně od dubna do prosince o 35 procent. Ve všech zemích nejvíce rostly kategorie chovatelských potřeb, hračky a péče o dítě, také zboží do domácnosti. Velmi úspěšná je i značková móda. Je vidět, že zákazníci v našem regionu si již zvykli nakupovat online i jiné věci než pouze elektroniku a cena pro ně už není ten nejzajímavější faktor,“ uvedla mluvčí Mall.cz Michaela Gregorová.

Výsledky za celý finanční rok 2014/2015 zveřejní mateřská skupina Mallu NR Holding až po 31. březnu.

Své tržby oznámil i největší portál s hromadnými slevami Slevomat.cz, který má více než polovinu trhu. V loňském roce se mu obrat zvýšil o dvacet procent na 1,2 miliardy. Miliardovou hranici poprvé překonal v roce 2013. Důvodem růstu je podle společnosti také spolupráce s předními značkami a výrobci, například mobilní operátor Vodafone, Erotic City, A3 Sport či Baťa. Hitem loňského roku v cestování byly all-inslusive pobyty v Česku.