„Do všech ostatních zemí Evropské unie jsme nyní připraveni dodávat jak legislativně, tak hlavně logisticky,“ řekl místopředseda představenstva společnosti Tomáš Havryluk Hospodářským novinám, které o expanzi Alzy informovaly. Dodávat do EU bude celý svůj sortiment.
Do této chvíle Alza.cz prodávala kromě ČR jen na Slovensku, kde má deset poboček. Od zahraniční expanze si Alza hodně slibuje, přestože značka za hranicemi téměř není známá. Očekává, že tržby z ciziny předstihnou příjmy z dosavadních dvou trhů. Nyní má Alza roční tržby přes 9 miliard korun. E-shop dynamicky roste o desítky procent ročně podobně jako například konkurent Mall.cz.
Více si firma slibuje od západních trhů, tam ale podle HN může narazit na tvrdou konkurenci, jako je například americký Amazon. Své webové stránky už Alza přeložila do angličtiny, nyní pracuje na německé verzi. E-shop se chce v cizině zapsat do paměti pod brandem Alzashop.
V kontextu Evropy je Alza podle agentury GfK nejrozvinutějším prodejcem elektroniky po internetu. Touto cestou prodává až 40 procent svého zboží. „Nejsme sice pro zahraniční zákazníky zavedenou značkou, naší konkurenční výhodou jsou ale naše pokročilé logistické systémy či schopnost učit se a přizpůsobovat se lokálním trhům,“ dodal Havryluk.
Všechny objednávky bude obchod rozesílat ze skladů v pražských Horních Počernicích a středočeských Úžicích. Doručení bude trvat od 2 do 5 dnů. Zakládat pobočky v zahraničí ale zatím nebude. „Budeme o nich uvažovat až od určitého obratu dosaženého v dané lokalitě,“ uvedl Havryluk.
Druhý největší obchod Mall.cz už delší dobu podniká kromě Slovenska také v Maďarsku, Polsku a Slovinsku, kde má i pobočky. Loni na těchto trzích utržil osm miliard.