Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Za dva měsíce na cestách nezaplatí ani korunu. Nasbíral věrnostní body

  • 56
Mladý Američan za dva měsíce navštíví 13 zemí včetně Česka, nalétá 32 tisíc kilometrů a vystřídá 21 letadel. Díky nasbíraným mílím z věrnostních programů aerolinek a bodům z věrnostních programů kreditních karet ho létání ani ubytování v hotelích nebude stát téměř nic.

Osmadvacetiletému Scottu Keyesovi, který se živí psaním pro americký politický blog Think Progress, se podařilo udělat si dost levné a intenzivní dvouměsíční prázdniny. Vytvoření cestovního plánu po Evropě a Jižní i Severní Americe mu zabralo přes deset hodin. Ale cesta ho nebude stát skoro nic.

Letenky a hotely totiž „zaplatí“ z 136 500 věrnostních mílí nasbíraných u aerolinek a věrnostních bodů nastřádaných na svých pětadvaceti kreditních kartách, píše americký Business Insider

Na výletě navštíví 13 zemí: Mexiko, Nikaraguu, Trinidad, Sv. Lucii, Grenadu, Německo, Českou republiku, Ukrajinu, Bulharsko, Řecko, Makedonii, Litvu a Finsko. Párkrát se objeví i ve Spojených státech, ale jen aby chytil navazující lety. Za cestování zaplatí jen pár dolarů za každý let, například za letištní poplatky. Letenky a hotely ale bude mít díky své posedlosti sbíráním slev a věrnostních bodů zadarmo. Fotky ze svých cest zveřejňuje na svém Instagramovém účtu.

Trasa osmadvacetiletého Scotta Keyese zahrnovala 21 přeletů ve třinácti státech světa.

Nejvíc se těší na pivní lázně v Praze. „Moc tomu konceptu nerozumím, protože nemluvím česky, ale z obrázků jsem pochopil, že se prostě namočíte do piva. Kdo by toho nevyužil?“ říká. 

Keyes byl zatím v 30 zemích a nalétal 570 tisíc kilometrů. Američan je expertem na cestování za nízké nebo nulové náklady. Podobá se tak lidem, kteří tráví neskutečné množství času sbíráním různých slevových kuponů, aby při nákupech nemuseli nic utratit. Když se Keyese přátelé nesčetněkrát ptali, jako to dělá, rozhodl se napsat elektronické knihy Jak létat zadarmo a Jak najít levné letenky. Říká, že klíčem k úspěchu je flexibilita.

Mezi jeho metody sbírání věrnostních leteckých mílí, které se dají vyměnit za další letenku, patří třeba shromažďování kreditních karet, které mají míle ve svém loajalitním programu. Míle sbírá i tím, že aerolinky upozorňuje na problémy, které jejich lety případně mají.