Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Američan si objednal pivo a polévku, nechal tuzér padesát tisíc

  22:05aktualizováno  22:05
Skutečně královským spropitným odměnil spokojený zákazník personál restaurace Blue 44 v americkém Washingtonu. K útratě za 93 dolarů přidal spropitné ve výši dva tisíce dolarů. Potěšila ho oblíbená polévka, kterou pro něj připravil šéfkuchař.

Polévka Gumbo patří k tradičním pochoutkám amerického jihu. | foto: Profimedia.cz

Podle vlastníka restaurace Christofera Nardelliho nechal spropitné muž, který jeho podnik navštěvuje několikrát do měsíce. Naposledy se zastavil v pondělí, kdy si objednal skotské pivo, smažené kuře a svou oblíbenou tmavou polévku gumbo.

Právě posledně jmenovaný pokrm potěšil hosta natolik, že nechal spropitné ve výši 2 000 dolarů (v přepočtu 50 000 korun). Zaplatil kartou a na účtence zanechal návod, jak si má obsluha peníze rozdělit.

Polévka gumbo

Základem husté polévky gumbo je tmavá jíška. Dále je v ní například kuřecí maso, pikantní klobása andouille a různé druhy zeleniny. Jídlo má původ v jižní Lousianě a spojuje v sobě kuchařské postupy z Francie, Německa, Španělska a Afriky. V 18. století se gumbo vařilo zejména v kreolských rodinách.

Zdroj: Wikipedia

Tisíc dolarů z štědrého tipu dostal kuchař James Turner, Nardelli a servírka dostali po 500 dolarech. Servírka účtenku nalezla až krátce před uzavřením restaurace. „Byla jsem v naprostém šoku, musela jsem to dvakrát zkontrolovat,“ popsala listu The Washington Post. Podobně reagoval také majitel, když se o spropitném dozvěděl.

„Tohle je věc, která se stává v restauracích na středozápadě USA nebo na západním pobřeží. Říkáte si, kdo jsou ti lidé, kteří dávají neuvěřitelně štědré spropitné? A najednou se to stane nám,“ prohlásil Nardelli.

Majitel restaurace prozradil, že se štědrým hostem je často v kontaktu. Po e-mailu se s ním baví o různých receptech a o tom, jaké pivo se k jednotlivým jídlům hodí. Nardelli jméno hosta neprozradil, aby zachoval jeho soukromí.

Zveřejnil však slova z e-mailu, ve kterém muž blíže vysvětlil výši spropitného: „Řekl, že se mu líbí, jaký podnik jsme vybudovali, a že je naším hrdým zákazníkem. Byl rád, že mohl nějakým způsobem vyjádřit svůj vděk.“

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.