Američané nesmějí v Německu prodávat Budweiser

  • 17
Americká pivovarnická společnost Anheuser Busch nesmí v Německu používat při prodeji piva značku Budweiser. Ta patří i nadále tradičnímu českému výrobci Budvar. Rozhodl odvolací soud v Mnichově, čímž potvrdil loňský rozsudek nižší instance. Americká firma má ještě jednu šanci: se stížností se může obrátit na německý nejvyšší soud.

"Máme radost, že soud v Mnichově uznal na jednom z našich nejdůležitějších trhů historicky rostoucí význam naší značky a tím potvrdil trend, který nyní zaznamenáváme v mnoha západoevropských i východoevropských zemích," reagoval generální ředitel podniku Budweiser Budvar Jiří Boček.

Vyjádření Anheuser Busch se ČTK získat nepodařilo.

Budvar si v dohodě z počátku minulého století rozdělil s Anheuserem světové trhy a získal právo na Evropu. Dohodu však už obě strany přestaly respektovat a snaží se dostat na sporné a neobsazené trhy a proniknout i na trhy, kde je registrována známka soupeře.

Hlavním bojištěm je Evropa, kde chtějí Američané registrovat své značky, zatímco Budvar se tomu brání uplatňováním práva na registraci, založeném na označení původu.

Anheuser Busch zdůrazňuje, že si registroval známku Budweiser už v roce 1878, téměř 20 let předtím, než byl vůbec založen v Budějovicích přímý předchůdce Budvaru. Američané prodávají pivo pod značkou Budweiser ve více než 80 zemích světa a v Evropě ve 14 zemích.

Českobudějovický pivovar má zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než 100 zemích světa. S americkým konkurentem vede nyní 40 soudních sporů a dalších více než 40 správních řízení před patentovými úřady.