Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Americké firmy vábí klienty - homosexuály

  16:11aktualizováno  16:11
Gayové a lesbičky v USA tvoří početnou a poměrně bohatou skupinu lidí a stále více společností by je rádo vidělo jako své zákazníky. Podle odborníků skončilo období, kdy podnikatelé ignorovali homosexuály nebo se se jim dokonce vyhýbali.
V USA žije 16 milionů gayů s kupní silou 641 miliard.

V USA žije 16 milionů gayů s kupní silou 641 miliard. | foto: Profimedia.cz

Nedostatek informací a předsudky odsunuly gaye a lesbičky na okraj zájmu obchodníků. V USA ale žije podle odhadů 16 milionů gayů starších 18 let s kupní silou 641 miliard dolarů. To nejsou zanedbatelná čísla a podnikatelé a samosprávy to již ví a rádi by toho využili.

Společnosti hledají nejvhodnější způsob, jak na sebe potenciální zákazníky upozornit. Letecký dopravce American Airlines například vytvořil speciální tým, který se stará o homosexuální zákazníky a mimojiné provozuje internetové stránky určené právě homosexuálům. Jinou cestou se vydal Wal-Mart, který svým zaměstnancům poskytuje semináře o důležitosti zaměřit úsilí na tento segment.

Mnoho tvůrců reklam má již velmi dobře zmapované spotřebitelské zvyklosti gayů a lesbiček a přizpůsobují tomu i marketingové nástroje včetně reklamy. "Tento segment trhu má velký potenciál, který teď vychází na povrch," říká Niki Leondakis z vedení společnosti provozující luxusní hotely a butiky v San Francisku.

Nejen soukromé společnosti, ale také města a jejich turistické kanceláře změnila svůj dříve chladný postoj k turistům ze skupiny gayů a lesbiček. Snaží se je přilákat festivaly a jinými kulturními akcemi a možností trávit čas v hotelech a restauracích pro gaye.

"Přítomnost homosexuálů je dobrá pro obchod i pro náš region", říká George Neary z úřadu pro cestovní ruch v Miami.

Společnosti, které se rozhodli neignorovat homosexuály jako klienty, se ale stále musí obávat reakcí ze strany různých fundamentálních skupin. V minulosti se kvůli tomu dostaly do křížku s americkým hnutím za rodinu společnosti jako Ford, Procter & Gamble či Walt Disney.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Japonský bezdomovec v Tokiu. Ilustrační foto
Podíl zaměstnanců, kteří kvůli malé mzdě žijí v chudobě, vzrostl

V Česku v posledních letech přibývalo lidí, kteří si v práci za celý rok nevydělali dost a spadli pod hranici příjmové chudoby. V roce 2011 se to týkalo zhruba...  celý článek

Nájmy některých bytů, které vlastní město budou dražší.
Pražanům nájem ukrojí 70 procent mzdy, v některých krajích „jen“ polovinu

Zhruba čtvrtina Čechů bydlí v pronájmu, ale dostupnost nájemního bydlení se v různých krajích výrazně liší. Z výpočtu MF DNES vyplývá, že zatímco obyvatelé...  celý článek

Plesnivý uzený bok. V potravinách Jany Říkovské inspekce zjistila nevhodné...
Ředěné i plesnivé. Nejhříšnějšími potravinami jsou víno, med či maso

Největšími propadáky v potravinách jsou z pohledu inspekce víno, maso a mléčné výrobky. Medy se na pranýř dostávají jako čtvrtá nejčastější komodita. Zatímco...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.