V USA žije 16 milionů gayů s kupní silou 641 miliard. | foto: Profimedia.cz

Americké firmy vábí klienty - homosexuály

  • 9
Gayové a lesbičky v USA tvoří početnou a poměrně bohatou skupinu lidí a stále více společností by je rádo vidělo jako své zákazníky. Podle odborníků skončilo období, kdy podnikatelé ignorovali homosexuály nebo se se jim dokonce vyhýbali.

Nedostatek informací a předsudky odsunuly gaye a lesbičky na okraj zájmu obchodníků. V USA ale žije podle odhadů 16 milionů gayů starších 18 let s kupní silou 641 miliard dolarů. To nejsou zanedbatelná čísla a podnikatelé a samosprávy to již ví a rádi by toho využili.

Společnosti hledají nejvhodnější způsob, jak na sebe potenciální zákazníky upozornit. Letecký dopravce American Airlines například vytvořil speciální tým, který se stará o homosexuální zákazníky a mimojiné provozuje internetové stránky určené právě homosexuálům. Jinou cestou se vydal Wal-Mart, který svým zaměstnancům poskytuje semináře o důležitosti zaměřit úsilí na tento segment.

Mnoho tvůrců reklam má již velmi dobře zmapované spotřebitelské zvyklosti gayů a lesbiček a přizpůsobují tomu i marketingové nástroje včetně reklamy. "Tento segment trhu má velký potenciál, který teď vychází na povrch," říká Niki Leondakis z vedení společnosti provozující luxusní hotely a butiky v San Francisku.

Nejen soukromé společnosti, ale také města a jejich turistické kanceláře změnila svůj dříve chladný postoj k turistům ze skupiny gayů a lesbiček. Snaží se je přilákat festivaly a jinými kulturními akcemi a možností trávit čas v hotelech a restauracích pro gaye.

"Přítomnost homosexuálů je dobrá pro obchod i pro náš region", říká George Neary z úřadu pro cestovní ruch v Miami.

Společnosti, které se rozhodli neignorovat homosexuály jako klienty, se ale stále musí obávat reakcí ze strany různých fundamentálních skupin. V minulosti se kvůli tomu dostaly do křížku s americkým hnutím za rodinu společnosti jako Ford, Procter & Gamble či Walt Disney.

,