V žebříčku, který firma sestavila z údajů od cestovních kanceláří, se umístil až na třetím místě.
Jako druhý v počtu prodaných zájezdů skončil specialista na příjezdy zahraničních turistů Euroagentur.
Fischer dosud uváděl, že ročně obsloužil kolem 300 tisíc zákazníků. Podle údajů od nového vedení kanceláře ale Fischer loni prodal jen o něco víc než polovinu této cifry - asi 177 tisíc zájezdů.
Meziročně přitom Fischer loni zaznamenal jen zhruba desetiprocentní pokles prodeje, a to kvůli finanční krizi, kdy exekutoři zablokovali majetek některých společností skupiny i tehdejšího majitele Václava Fischera.
Fischer: změnili jsme metodiku
Mluvčí CK Fischer Jozef Ftorek k tomu uvedl, že nové vedení zvolilo jinou metodiku zjišťování počtu klientů, která lépe odráží realitu. Do budoucna by CK Fischer chtěla prosadit, aby i její konkurenti používali stejnou metodiku a aby tak počty jejich klientů byly srovnatelné.
Žebříček, jenž Mag Consulting letos sestavil, ale podle Beránka vychází ze srovnatelných údajů. Reakce Václava Fischera není známa.
Čedok prodal podle Mag Consulting 390 tisíc zájezdů. Euroagentur přes dvě stě tisíc. Více než 100 tisíc klientů obsloužily kromě Fischera již jen cestovní kanceláře Destination a Ave, které se zabývají především příjezdovou turistikou.
Fischer je i nadále jedničkou českého trhu podle výše tržeb. Loni utržil asi 2,6 miliardy korun, Čedok zhruba 2,2 miliardy. Vyšší tržby měl Fischer proto, že naprostá většina jeho zájezdů je s leteckou dopravou.