anketa

Už se vám stalo, že vám zákazník nevrátil vypůjčené zboží.
Už se vám stalo, že vám zákazník nevrátil vypůjčené zboží. Jak se proti tomu bráníte?

Jaromír Průcha, Skiservis Radotín

Z deseti tisíc půjčených lyží se nám během jedné sezony nevrátí deset až dvacet párů. To je riziko podnikání. Bráníme se tak, že si bereme zálohu a opisujeme údaje z občanského průkazu.

Radek Hedija, MM Skicentrum Brno

Za poslední dvě sezony se jednou stalo, že jsme o lyže přišli úplně a jednou byly našemu zákazníkovi ukradeny i s nosičem z auta. Ten ale přišel a chtěl situaci řešit. Se solidním zákazníkem se lze dohodnout, to platí i pro případ, že lyže vrátí zničené. Nechceme žádné přemrštěné částky. V takových případech tratí vždy obě strany, my i klient. Při půjčení požadujeme zálohu jeden až tři tisíce korun.

Jan Jirák, Ski Centrum Tábor

Loni jsme chtěli po deseti klientech uhradit škodu. Ani jeden nezaplatil. Přitom běžná poškození lyží bereme na sebe, protože stejně provádíme pro každého zákazníka nový servis. Stalo se nám i to, že nám lyže ukradli nebo jsme museli zákazníky objíždět a domáhat se vrácení vypůjčených věcí. Bránit se nemůžeme prakticky nijak. Chceme dopředu zaplatit půjčovné a opisujeme si údaje z občanského průkazu. S kradenými doklady jsme zatím problém neměli. Zálohu si nebereme.