Bankovní poplatky byly jedním z hlavních témat veřejných diskuzí v loňském roce. Nakonec se zástupci bank a ministerstva financí, které banky také zpočátku kritizovalo, dohodlo na smíru, který má služby zlepšit. - více zde
"Nemá-li tato dohoda zůstat pouze na papíře a má-li skutečně vést ke zlepšení vztahů mezi bankou a klienty, pak vybízíme představitele bank k diskuzi nad budoucností právě těch poplatků, které lidi trápí nejvíce, v čele s poplatkem za příchozí platby a za vklad na účet," uvedl Patrik Nacher v tiskové zprávě.
"Lidé poskytují své peníze bance, která s nimi může podnikat a tvořit zisk. Zpoplatňovat příchod peněz do banky je protismyslné a nelogické," dodává Nacher.
Na stránkách bankovnipoplatky.com se rozběhla diskuze, kde si lidé vyměňovali svoje zkušenosti. Objevil se mezi nimi například příspěvek uživatele K.S., který musel doplatit 45 korun České spořitelně za to, že doplatil jistinu úvěru ve výši 27 Kč. "Úvěr údajně nelze doplatit jinak než hotovostí," říká K.S.
Mariana M. zase přišla draho telefonická konzultace, kterou ale vůbec nežádala.
"Podávala jsem příkaz k úhradě, pracovnice banky (HVB Bank) ho orazítkovala a kopii mi vrátila. Ten samý den odpoledne volali z banky, že částka, kterou převádíme, je překrytá razítkem a nemohou ji přečíst," píše klientka v diskuzi.
Situace se vyjasnila, ale banka si telefonát naúčtovala. "Copak je naše chyba, že pracovnice nedává pozor a razítko dává přes částku? Místo aby to strhli jí jako poučení, aby si příště dala pozor, tak to strhli nám," píše.