Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nádraží čekají velké opravy. Hledáme nejrozpadlejší stanici v Česku

  14:14aktualizováno  14:14
V Česku se každoročně soutěží o nejkrásnější nádraží. Cestující však v tuzemsku nastupují do vlaků i na místech, která mají k takové soutěži hodně daleko. Portál iDNES.cz vyhlašuje fotoanketu o nejošklivější nádraží v Česku.

Nádraží Mladá Boleslav | foto: MAFRA

Zatímco vlaky na tuzemské železnici prošly za posledních šest let rozsáhlou modernizací v hodnotě přes 30 miliard, řady nádraží a zastávek se takové vylepšení nedotklo.

Snímky v dostatečném rozlišení zasílejte na e-mail fotoeko@idnes.cz

Od 1. července mají zastávky a nádraží jediného majitele: Správu železniční dopravní cesty, která slibuje, že je postupně bude dávat do pořádku.

Účastí v anketě autor stvrzuje:

· že je autorem dodané fotografie, že tato fotografie je původní

· zveřejněním fotografie na serveru iDNES.cz nebo v deníku Mladá fronta DNES nevznikne MAFRA žádný závazek vůči třetím osobám, nebudou neoprávněně zasažena autorská ani jiná práva či oprávněné zájmy třetích osob (zejm. právo na ochranu osobnosti či dobré pověsti třetích osob).

Zasláním fotografie do soutěže účastník uděluje MAFRA bezúplatně nevýhradní licenci k užití této fotografie ke všem způsobům jejího užití a to v neomezeném rozsahu.

Na seznamu hrůzných stanic jsou dnes velká nádraží, kterými projdou denně stovky i tisíce lidí, ale také malé zastávky. Až dosud většina stanic patřila Českým drahám, některé z těch menších však měla SŽDC v majetku už v minulosti. Několik budov zůstane ještě dál v majetku Českých drah kvůli nedořešeným developerským projektům.

SŽDC slibuje, že začne nádraží ve velkém opravovat. Z čím dál více stanic ale současně zmizí ti, kteří se o vzhled budov starali nejvíce, protože jim na budově záleželo: výpravčí. Čím dál více tratí je zapojováno do dálkového řízení a výpravčí ve stanicích skončí, výhybky a návěstidla budou řídit centrální dispečerská pracoviště.

SŽDC za nádraží zaplatila 3,3 miliardy korun, součástí převodu je přes 1 500 stanic. Ještě letos mají začít především drobné opravy, hlavní rekonstrukce začnou příští rok. V první vlně na ně má SŽDC miliardu korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Novými značkami se na dálnici u Větrného Jeníkova musí šoféři řídit od
Do opravy D1 se poprvé pustí Kazaši s Italy s cenou 146 milionů za kilometr

Dálnici D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem opraví sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební...  celý článek

Aerolinky Loganair svými stroji obhospodařují Skotsko včetně jeho ostrovů v...
Za 90 sekund je hotovo. Aerolinky s nejkratším letem světa budou nezávislé

Skotské aerolinky Loganair mají ve svém letovém řádu světovou kuriozitu - let, který trvá pouhých 90 sekund. Firma, která roky létala pro jiné, se chce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.