Zatímco vlaky na tuzemské železnici prošly za posledních šest let rozsáhlou modernizací v hodnotě přes 30 miliard, řady nádraží a zastávek se takové vylepšení nedotklo.
Snímky v dostatečném rozlišení zasílejte na e-mail fotoeko@idnes.cz |
Od 1. července mají zastávky a nádraží jediného majitele: Správu železniční dopravní cesty, která slibuje, že je postupně bude dávat do pořádku.
Účastí v anketě autor stvrzuje:· že je autorem dodané fotografie, že tato fotografie je původní · zveřejněním fotografie na serveru iDNES.cz nebo v deníku Mladá fronta DNES nevznikne MAFRA žádný závazek vůči třetím osobám, nebudou neoprávněně zasažena autorská ani jiná práva či oprávněné zájmy třetích osob (zejm. právo na ochranu osobnosti či dobré pověsti třetích osob). Zasláním fotografie do soutěže účastník uděluje MAFRA bezúplatně nevýhradní licenci k užití této fotografie ke všem způsobům jejího užití a to v neomezeném rozsahu. |
Na seznamu hrůzných stanic jsou dnes velká nádraží, kterými projdou denně stovky i tisíce lidí, ale také malé zastávky. Až dosud většina stanic patřila Českým drahám, některé z těch menších však měla SŽDC v majetku už v minulosti. Několik budov zůstane ještě dál v majetku Českých drah kvůli nedořešeným developerským projektům.
SŽDC slibuje, že začne nádraží ve velkém opravovat. Z čím dál více stanic ale současně zmizí ti, kteří se o vzhled budov starali nejvíce, protože jim na budově záleželo: výpravčí. Čím dál více tratí je zapojováno do dálkového řízení a výpravčí ve stanicích skončí, výhybky a návěstidla budou řídit centrální dispečerská pracoviště.
SŽDC za nádraží zaplatila 3,3 miliardy korun, součástí převodu je přes 1 500 stanic. Ještě letos mají začít především drobné opravy, hlavní rekonstrukce začnou příští rok. V první vlně na ně má SŽDC miliardu korun.