Úřad došel k závěru, že jak Autostrade, tak Mytia byly z tendru vyloučeny oprávněně. I když některé námitky uznal. Mezi ty patřil například požadavek na "přehled počtu zaměstnanců. Podle úřadu bylo oprávněné i vyloučení společnosti Autostrade.
"Ve své nabídce totiž nedoložila některé certifikáty, které zadavatel požadoval. Místo nich dodala prohlášení, která však obsahově neprokazují shodu s požadovanými certifikáty," uvedl úřad.
"To rozhodnutí je staré jen pár minut. Je v náš prospěch, zatím víc nevíme. Další podrobnosti sdělí sám pan ministr na tiskové konferenci," řekla iDNES mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková.
Společnost Autostrade prohlásila, že se proti rozhodnutí Úřadu pro hospodářskou soutěž bude bránit všemi právními prostředky.
"Autostrade je znepokojena přehlížením zákona, k jakému v případě tohoto výběrového řízení dochází. V tomto smyslu oceňuje rozhodnutí ÚOHS ponechat v platnosti předběžné opatření, jímž se ministerstvu dopravy zakazuje uzavřít smlouvu se společností Kapsch až do doby pravomocného rozhodnutí," sdělila firma.
Stěžovatelé mají nyní mají 15denní lhůtu na podání takzvaného rozkladu. To by případ vrátilo na stůl šéfa antimonopolního úřadu Martina Peciny. Opatření, které prozatím zakazuje ministerstvu uzavřít s Kapschem smlouvu tak zůstává v platnosti.
Zájem o dodávku systému na elektronické mýtné měli celkem čtyři uchazeči - sdružení firem Ascom Fela, Damovo a ABD Group, dále konsorcium A-Way a AŽD a konečně společnosti Autostrade a Kapsch.
Nejnižší nabízená cena byla 15 miliard korun od konsorcia Mytia. Nejvyšší cenu 33,7 miliardy nabídlo konsorcium A-Way a AŽD. Vítězný Kapsch byl s dvaadvaceti miliardami hned druhý nejdražší. Ostatní tři uchazeče soutěžní komise ministerstva dopravy vyloučila z formálních důvodů.