Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mýtné pro Kapsch je v pořádku, rozhodl antimonopolní úřad. SkyToll neuspěl

  17:28aktualizováno  17:56
Úřad pro ochranu veřejné soutěže (ÚOHS) zamítl stížnost slovenského výběrčího mýta, společnosti SkyToll, na tříleté prodloužení smlouvy s Kapschem na výběr mýtného po skončení letošního roku. V pátek to řekl mluvčí úřadu Martin Švanda. Firma poukazoval na to, že smlouvu zadalo ministerstvo dopravy bez výběrového řízení a požadovala zákaz jejího plnění.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  František Vlček, MAFRA

Úřad to v pátek zamítl s tím, že na výběru mýta je veřejný zájem. Spočívá v udržitelném rozsahu provozu tranzitní dopravy a zároveň v zachování nepřetržitého výběru mýtného ve výši osmi až deseti miliard korun ročně, uvedl antimonopolní úřad v prvoinstančním rozhodnutí, které má ČTK k dispozici.

„Jak z evropské, tak národní úpravy dohledu nad zadáváním veřejných zakázek totiž vyplývá, že zákaz plnění smlouvy na veřejnou zakázku nelze uložit právě v případě prokázání existence shora uvedených důvodů hodných zvláštního zřetele,“ řekl k rozhodnutí Švanda.

ÚOHS už dříve řešil podobnou stížnost, kterou na smlouvu ministerstva s Kapschem podalo hnutí Starostové a nezávislí. Uzavření smlouvy za více než pět miliard korun bez výběrového řízení úřad v rozhodnutí označil za nezákonné a ministerstvo dopravy potrestal milionovou pokutou.

Pokuta nestačila, znělo ze SkyTollu

Předseda představenstva SkyTollu Mateje Okáli už dříve označil pokutu pro ministerstvo za nedostatečnou, a obrátil se proto na Evropskou komisi. Pokud by firma nyní nevyužila všechny dostupné prostředky, je přesvědčen, že ministerstvu dopravy by nic nebránilo v tom, aby ani po třech letech nevypsal na správu mýta veřejnou soutěž.

Vypsání výběrového řízení do poloviny příštího roku považuje za nejdůležitější úkol pro ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO) premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Prodloužením smlouvy s Kapschem získalo ministerstvo dopravy tři roky času, podle premiéra je ale nezbytné, aby tato doba byla využita a příští správce systému byl vybrán v otevřeném výběrovém řízení.

Mýtné se v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a vybraných částech silnic první třídy. Za devět let provozu se tak vybralo téměř 70 miliard Kč. Původní kontrakt s Kapschem vyprší na konci letošního roku.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.