Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Apple je nejcennější značkou světa. Sesadil Google

  10:25aktualizováno  10:25
Do čela nejcennějších firemních značek světa se dostal výrobce počítačů a mobilních telefonů Apple. Z vedoucí pozice sesadil internetovou firmu Google. Apple hodnotu své značky za poslední rok díky telefonům iPhone a tabletům iPad zvýšil o 84 procent na 153 miliard dolarů, tedy asi 2,6 bilionu korun.

Výsledky oznámila v pondělí společnost Millward Brown ve svém žebříčku stovky nejdražších značek BrandZ.

Apple se podle Petera Walshe, který u Millward Brown řídí výzkum globálních značek, vyznačuje vynikajícími produkty a pečlivou pozorností k detailům. Díky tomu jsou jeho produkty stále viditelnější v podnikovém prostředí a Apple se tak může nyní chovat jinak než běžní výrobci spotřební elektroniky.

Algoritmus úspěšné značky: jedno slovo, sedm písmen, tři slabiky

"Apple překračuje pravidla z hlediska modelu stanovování cen. Dělá to, co dělají luxusní značky, kde čím je cena vyšší, tím více to podporuje a zvyšuje touhu po produktu," řekl Walsh agentuře Reuters. Hodnota značky Apple se na tržní hodnotě celé firmy podílí téměř polovinou.

Amerika je centrem značek

Z deseti nejcennějších značek patří plných devět americkým firmám. Šest jich patří do sektoru technologií a telekomunikací - druhý Google, třetí IBM, pátý Microsoft, sedmá AT&T a devátý China Mobile, jediný mimoamerický zástupce. Mezi ně se vklínily na čtvrté místo McDonald´s, Coca-Cola na šesté, Marlboro na sedmé a General Electric na desáté místo.

Do žebříčku stovky nejcennějších značek BrandZ letos vstoupil Facebook a zaujal hned 35. místo s hodnotou 19,1 miliardy dolarů. Pozici nejcennější automobilové značky dobyla zpět Toyota, která se vzpamatovala z loňských masových svolávání vozů k opravám.

Celková hodnota stovky nejdražších značek se letos zvýšila o 17 procent na 2,4 bilionu dolarů. Millward Brown vychází ve svém ocenění značek z toho, jak samy firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách a kombinují to s vnímáním hodnoty značky v marketingových průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Fotovoltaická elektrárna Solek Group v Chile.
Česká firma prodala elektrárnu v Chile, v zemi bude dále investovat

Česká firma Solek Group prodala v Chile solární elektrárnu Parque Solar Cuz Cuz chilskému fondu zaměřenému na investice do obnovitelných zdrojů energie, jehož...  celý článek

Azylové centrum v durynském městě Gera (18. února 2016)
Většina migrantů v Německu je bez práce. Stát hromadně školí

Optimistické vyhlídky na záchranu vymírající německé populace díky přijímání migrantů kazí fakt, že se je nedaří integrovat v takovém měřítku, jak se...  celý článek

Zemědělský podnik v Brništi má se svými kravami druhou nejvyšší mléčnou...
Zakladatel eBaye chce mléčnou farmu na Havaji. Obyvatelé jsou proti

Snaha snížit závislost obyvatel Havaje na dovozu potravin z pevniny nezískala takový ohlas, jaký by si asi zakladatel eBaye Pierre Omidyar představoval. Na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.