Arriva koupila v létě v Německu od svého majitele, německých státních drah...

Arriva koupila v létě v Německu od svého majitele, německých státních drah Deutsche Bahn další čtyři motorové jednotky, které se vyráběly v letech 1986-1989 v německé společnosti Duewag. | foto: Arriva

Arriva ukázala modernizované motoráky pro české koleje. Jsou bezpečnější

  • 86
Dopravce Arriva vlaky od nového jízdního řádu posílí svoji flotilu v Česku o další motorové jednotky řady 845. Od těch stávajících se budou mírně lišit. Namísto jednoho vlaku bude mít společnost v Česku příští rok už pět jednotek.

Arriva koupila v létě v Německu od svého majitele, německých státních drah Deutsche Bahn, další čtyři motorové jednotky, které se vyráběly v letech 1986-1989 v německé společnosti Duewag.

„V příštím roce budeme na našem železničním trhu hodně expandovat a k tomu potřebujeme také nové vlaky,“ vysvětlil nákup Jiří Nálevka, ředitel Arriva vlaky.

Všechny čtyři jednotky teď prochází velkou rekonstrukcí v šumperské společnosti Pars nova patřící pod Škoda Transportation. První z jednotek už má za sebou technicko-bezpečnostní zkoušku na trati ze Šumperku do Olomouce přes Zábřeh.

„Maximální rychlost našeho vlaku je 120 km/h, při zkouškách ale musel vlak prokázat svou způsobilost při rychlosti o 10 % vyšší, komisař tak nařídil i jízdu rychlostí 132 km/h,“ dodal Nálevka.

Zvýšená bezpečnost a nový interiér

Firma podle něj investovala více do bezpečnosti vlaků. Od moderního vlakového zabezpečovače přes přemostění záchranné brzdy až po moderní vysílačku, která umožňuje zastavení vlaku výpravčím na dálku pomocí generálního i adresného stopu v případě nouze.

Největších změn dozná při rekonstrukci interiér vlaku. „Všude dosazujeme široké a pohodlné sedačky, které se používají běžně v první třídě, u všech sedaček budou zásuvky i USB dobíječe, v oddílech pro cestující bude informační systém s LCD obrazovkami a všude bude dostupný rychlý internet,“ dodal Nálevka.

Arriva nechá i nadále prosklenou stěnu za strojvedoucím, aby se lidé mohli dívat, jak strojvedoucí řídí a sledovat trať před vlakem.

Z venku vypadá nový motorový vlak po rekonstrukci jinak než první souprava, se kterou Arriva dnes jezdí. Nové jsou dálkové reflektory, čelo vlaku tak získalo nový výraz. Design vychází z firemních barev Arrivy, má ale jednodušší styl bez složitých polepů.

„Chceme nový vlak co nejdříve pustit na trať do provozu. Nejpozději začátkem prosince se tak objeví na spěšných vlacích do Benešova i jako posila našeho Trenčínského Expresu. Hlavně o nedělní spoj z Trenčína do Prahy je tak velký zájem, že ho potřebujeme co nejrychleji posílit o druhou soupravu a zvýšit jeho kapacitu,“ dodal Nálevka. Kapacita soupravy je 120 cestujících.

Arriva s novým jízdním řádem rozšíří své spojení na Slovensko, začne nově jezdit i na jih Čech.