Start potvrdil jednatel Arrivy vlaky Jaroslav Richter, firma zveřejní veškeré detaily na svém webu v pátek. "Zatím začínáme s jednou soupravou, kvůli rekonstrukci tratě je obtížnější na ní najít volnější kapacitu," vysvětlil Richter.
Vlaky z Kralup budou jezdit vždy kolem sudé hodiny, z pražského Masarykova nádraží pak vždy dvacet minut po celé liché hodině. Každý den Arriva vypraví celkem osm párů spojů. Vlaky pojedou po hlavní trati z Prahy na Ústí nad Labem a budou zastavovat jen v Bubenči, Řeži a Libčicích.
Na rozdíl od původních plánů nebude nová linka součástí tarifu Pražské integrované dopravy, firma se s organizátorem dopravy v Praze a jejím okolí Ropid nedohodla. Arriva tak nedosáhne na žádné peníze, které dostávají od Prahy a Středočeského kraje jiní dopravci zapojení do integrovaného systému.
Cena jednosměrné jízdenky mezi Prahou a Kralupy bude 34 korun, České dráhy na této trase bez slev jezdí o deset korun dráž. Většina pravidelných cestujících ale využívá předplatné jízdenky, s kterými vychází cestování podstatně levněji. "Chystámeme i slevové nabídky pro pravidelné cestující," dodal Richter. Firma věří, že se jí nakonec s Ropidem podaří dohodnout.
Na trať nasadí Arriva motorové jednotky 628 po Deutsche Bahn, které prošly úpravou interiéru a dostaly například nový lak. Firma pro jejich provoz v Česku už získala potřebná povolení od Drážního úřadu. Od plánů jezdit i z Prahy do Benešova zatím firma ustoupila.
Arriva vlaky patří pod britskou společnost Arriva, kterou ovládají německé Deutsche Bahn. Arriva je v Česku i největším autobusovým dopravcem, tím se stala letos v létě po koupi kompletního autobusového byznysu Veolia Transport.
Na pražské koleje se chce vydat i další dopravce, společnost KŽC Doprava na linku z Masarykova nádraží do Čakovic. Firma pár dní jezdila během povodní, s Ropidem se ale dosud nedohodla na dotacích.