Podle údajů, které má MF DNES k dispozici, bylo jedním z důvodů například nabízení zboží za výrazně nižší cenu, než činil průměr trhu, které však firma nedodala, či stížnosti na průběh reklamací.
"Asociace pro elektronickou komerci rozhodla na základě opakovaných stížností a vlastního šetření o vyloučení člena společnosti Edge CZ z asociace," potvrdil MF DNES výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Webový prodejce uvádí, že informaci o vyloučení prozatím neobdržel. "Takovou informaci nemám. Vím, že naše společnost obdržela 'důtku'. O vyloučení z asociace nemám žádné další informace," napsal v žádosti o vyjádření Petr Novotný z internetového obchodu.
Obchod lákal na nízké ceny, ty nedodržel
Co vedlo k vyloučení webové prodejny? Zkušenosti zákazníků podobné těm, jaké má čtenářka MF DNES. Ta objednala zboží za velmi lákavou cenu, za necelou hodinu poté však prodejce poslal e-mail, v němž objednávku rušil kvůli tomu, že "objednané zboží nebyl schopen od dodavatele zajistit".
Mezitím došlo k navýšení ceny o dva tisíce korun. Opětovná objednávka zboží za vyšší cenu již proběhla v pořádku. A právě tento rozpor, který měla čtenářka dokumentovaný jak elektronickou korespondencí s prodejcem, tak i snímky obrazovky, posloužil jako jeden z dalších důkazů pro vyloučení obchodu z APEK.
Případ chybné ceny v obchodu GSMTelefony.cz a později zamítnutí objednávky není rozhodně ojedinělý na tuzemském trhu. V dubnu třeba na své stránky vystavila po krátkou dobu mobilní telefony s výrazně nižší cenou společnost Kasa.cz.
Lidem, kteří si je však stihli objednat, je nakonec za chybnou cenu skutečně prodala. Podobně tomu bylo u společností Telefónica O2 či Vodafone. Poslední jmenovaný kvůli chybě v systému nabízel přístroj iPhone za pouhou tisícikorunu, což je zlomek běžné ceny. Také operátoři závazkům dostáli.
GSMTelefony.cz však má ve svých smluvních podmínkách ustanovení, v němž si vyhrazuje možnost změny ceny v případě, že je uvedena chybně.