Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Aukro.cz mění majitele, míří do rukou českých investorů

  • 65
Aukro.cz, největší obchodní portál v Česku, mění majitele. Celou společnost Aukro.cz ovládla skupina českých investorů spolu se zakladatelem platformy Václavem Liškou. Cena transakce nebyla zveřejněna.

Stoprocentní podíl v portálu Aukro.cz prodala jihoafrická skupina Naspers. Ta již podle dřívějších informací médií vyjednávala o prodeji společnosti Allegro, skrze kterou tuzemskou firmu ovládala.

Aukro.cz začínalo v roce 2003 jako dražební portál a postupně se vypracovalo na širší obchodní platformu. V současnosti má 3,8 milionu uživatelů, ročně zprostředkuje transakce za miliardy korun.

S novými českými investory vystupuje Aukro pod novou právní entitou Aukro s.r.o., ovládanou třemi společníky - FMFox, Equity Partners a akciová společnost Agora development.

Největší, padesátiprocentní podíl v Aukru získal skrze společnost FMFox Václav Liška, který portál před 13 lety zakládal při studiu vysoké školy a přivedl ho mezi nejpopulárnější tuzemské obchodní platformy. Liška šest let řídil samotné Aukro a také obchodní aktivity Allegro Group a Naspers ve střední a východní Evropě. Pro jihoafrickou skupinu v posledních letech řídil segment cenových srovnavačů v několika zemích včetně české Heureka.cz nebo polské Ceneo.pl.

V zádech bude mít Liška poradenskou společnost BDO Advisory, jejíž partneři Petr Kymlička a Radovan Hauk prostřednictvím firmy Equity Partners v Aukru získávají čtvrtinový podíl a rozšíří tak své investice v oblasti e-commerce.

Prodejní kanál

„Vnímáme Aukro jako velmi silnou značku s tradicí a nedokážeme si představit lepší volbu pro vedení firmy, než Václava Lišku. Ten v sobě spojuje perfektní vnitřní znalost Aukra a bohaté zkušenosti z působení v mezinárodních technologických firmách,“ uvedl Petr Kymlička, jeden z partnerů BDO, který sbíral profesní zkušenosti také jako manažer poradenské firmy Deloitte.

Zbývající čtvrtinu v Aukru získala obchodní společnost Agora development. Ta razí cesty zahraničním značkám na českém i slovenském trhu, buduje obchodní zastoupení a zajišťuje i distribuci do maloobchodu. V tuzemsku se stará například značky Nokia/Microsoft, Samsung, Huawei a LG. Nabízí i další související služby jako lokalizaci výrobků, marketing, merchandising, product placement nebo vypracování obchodní strategie.

„Investicí do Aukra získáváme dosud chybějící obchodní kanál, který nás významně posune v nabídce služeb našim dodavatelům“, říká člen představenstva společnosti Josef Javora.

Aukro.cz vždy sídlilo ve Zlíně a ani s novými majiteli nezmění místo. „Ve Zlíně jsem Aukro založil a mám k tomuto městu silný osobní vztah, takže Aukro určitě ve Zlíně nadále zůstane,“ říká Liška.