Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Levná auta v Česku. Fabia stojí o 190 tisíc méně než v Nizozemsku

  5:00aktualizováno  5:00
Pořízení nového auta, zejména v kategorii nižších a středních tříd, je v Česku výrazně levnější než jinde v Evropě. Vyplývá to ze studie společnosti IBS Automotive, která porovnávala náklady na pořízení auta ve vybraných evropských zemích. Nejvyšší jsou v Nizozemsku.

Škoda Fabia Combi ScoutLine | foto: Škoda Auto

„Z analýzy jednoznačně vyplývá, že nejen pro zánovní, ale i pro nová vozidla středních a nižších obchodních tříd se vyplatí jezdit k nám či na Slovensko. U luxusnějších modelů a značek je situace vyrovnanější,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

Může vás zajímat

Škoda Fabia 1.4 TDI 2007

Škoda Fabia 1.4 TDI. Cena 98 000 Kč.

Více nových i ojetých aut značky Škoda na Automodul.cz

Nízké ceny na českém trhu jsou i důvodem, proč se část nových aut v Česku prodává jen fiktivně českým zákazníkům a mizí naopak za hranice do zemí, kde jsou ceny nových aut vyšší. Například společnost Médea Research ve svých statistikách za letošní rok uvádí, že se od ledna do října v registru vozidel zapsalo přes 22 tisíc aut v kategorii účelových registrací, tedy jedenáct procent všech registrací.

Účelové registrace firma definuje jako auta, která zmizí za hranice půl roku po jejich první registraci u nás. Největší objemy vykazují značky Ford, Volkswagen a Seat. Právě u nich je rozdíl v českých cenách a v okolních zemí největší (Zohlednit je ale samozřejmě nutné průměrné platy v jednotlivých zemích).

Podívejte se na test Škody Fabie Combi:

Škodovky jsou na Slovensku dražší

Analýza se zaměřila na vybrané nejprodávanější modely a značky na českém trhu se stejnou výbavou. „Přitom jsme vedle prodejní ceny jako základního srovnávacího kritéria zohledňovali i případné náklady na dopravu a přihlášení vozidel k provozu,“ dodal Ladislav Smrčka z IBS Automotive.

Nejprodávanější modely na českém trhu, tedy vozy značky Škoda Auto, byly podle analýzy v Česku vždy nejlevnější. Například na Slovensku je Fabia či Octavia dražší zhruba o jedenáct až třináct procent, větší skok je na německém a rakouském trhu, kde stojí i o 60 procent více.

Nejdražší je v Nizozemsku, kde zákazník za Fabii zaplatí průměrně o 190 tisíc korun víc, v případě Superbu je rozdíl dokonce přes čtvrt milionu. Důvodem je vysoký jednorázový poplatek, který má Nizozemsko uvalené na auta s klasickým spalovacím motorem. Podobný je i v Dánsku.

Minulostí je tak doba, kdy se do Česka vozily hromadně nová auta ze zahraničí. U našich západních sousedů se vyplatí ještě nákup vozidel v prémiovém segmentu, například v Německu vyjde Audi A6 či BMW5 od zhruba tři procenta levněji.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Vinaři mají svatého Martina, bramboráři chtějí napodobit jejich úspěch

Pěstitelé brambor odstartovali projekt na podporu konzumace raných odrůd. Věří, že se jim podaří napodobit úspěch, jaký mají vinaři se svatomartinským vínem....  celý článek

Proslulý vídeňský hostinský Karl Kolarik
Nejproslulejší „český“ hostinský ve Vídni: Češi Budvar podceňují

Schweizerhaus je pravděpodobně nejslavnější vídeňská hospoda, kterou lze nalézt ve většině turistických průvodců. Už po desetiletí je neodmyslitelně spjatá s...  celý článek

Ilustrační snímek
Test ruských zmrzlin: smetanová za 10 korun, z levných tuků dvakrát dražší

Ruské zmrzliny mají Češi rádi. Je za tím možná trocha sentimentu. Lahodné chuti smetany se rostlinný tuk nikdy nevyrovná. MF DNES otestovala, zda si v obalu s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.