Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Levná auta v Česku. Fabia stojí o 190 tisíc méně než v Nizozemsku

  5:00aktualizováno  5:00
Pořízení nového auta, zejména v kategorii nižších a středních tříd, je v Česku výrazně levnější než jinde v Evropě. Vyplývá to ze studie společnosti IBS Automotive, která porovnávala náklady na pořízení auta ve vybraných evropských zemích. Nejvyšší jsou v Nizozemsku.

Škoda Fabia Combi ScoutLine | foto: Škoda Auto

„Z analýzy jednoznačně vyplývá, že nejen pro zánovní, ale i pro nová vozidla středních a nižších obchodních tříd se vyplatí jezdit k nám či na Slovensko. U luxusnějších modelů a značek je situace vyrovnanější,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

Může vás zajímat

Škoda Fabia 1.4 TDI 2007

Škoda Fabia 1.4 TDI. Cena 98 000 Kč.

Více nových i ojetých aut značky Škoda na Automodul.cz

Nízké ceny na českém trhu jsou i důvodem, proč se část nových aut v Česku prodává jen fiktivně českým zákazníkům a mizí naopak za hranice do zemí, kde jsou ceny nových aut vyšší. Například společnost Médea Research ve svých statistikách za letošní rok uvádí, že se od ledna do října v registru vozidel zapsalo přes 22 tisíc aut v kategorii účelových registrací, tedy jedenáct procent všech registrací.

Účelové registrace firma definuje jako auta, která zmizí za hranice půl roku po jejich první registraci u nás. Největší objemy vykazují značky Ford, Volkswagen a Seat. Právě u nich je rozdíl v českých cenách a v okolních zemí největší (Zohlednit je ale samozřejmě nutné průměrné platy v jednotlivých zemích).

Podívejte se na test Škody Fabie Combi:

Škodovky jsou na Slovensku dražší

Analýza se zaměřila na vybrané nejprodávanější modely a značky na českém trhu se stejnou výbavou. „Přitom jsme vedle prodejní ceny jako základního srovnávacího kritéria zohledňovali i případné náklady na dopravu a přihlášení vozidel k provozu,“ dodal Ladislav Smrčka z IBS Automotive.

Nejprodávanější modely na českém trhu, tedy vozy značky Škoda Auto, byly podle analýzy v Česku vždy nejlevnější. Například na Slovensku je Fabia či Octavia dražší zhruba o jedenáct až třináct procent, větší skok je na německém a rakouském trhu, kde stojí i o 60 procent více.

Nejdražší je v Nizozemsku, kde zákazník za Fabii zaplatí průměrně o 190 tisíc korun víc, v případě Superbu je rozdíl dokonce přes čtvrt milionu. Důvodem je vysoký jednorázový poplatek, který má Nizozemsko uvalené na auta s klasickým spalovacím motorem. Podobný je i v Dánsku.

Minulostí je tak doba, kdy se do Česka vozily hromadně nová auta ze zahraničí. U našich západních sousedů se vyplatí ještě nákup vozidel v prémiovém segmentu, například v Německu vyjde Audi A6 či BMW5 od zhruba tři procenta levněji.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.