Auto z Kolína už má většinu dodavatelů

Výrobce malého auta z Kolína už má téměř jasno v hlavních dodavatelích součástek. Konsorcium firem Toyota - PSA Peugeot Citroen (TPCA) už zvolilo zhruba 85 procent subdodavatelů. Jejich jména ale kvůli konkurenci tají. Šéf TPCA Masatake Enomoto zdůraznil, že firma chce dát šanci českým firmám.

Kritériem úspěchu je podle Enomota především cena, termíny dodávek a kvalita. Právě ta je prý u masové výroby českých firem nevyrovnaná, což dělá největší problémy.

Čeští subdodavatelé by měli zajistit zhruba 40 procent komponentů, stejný díl bude pocházet od dodavatelů z dalších států střední Evropy.

"Vývoj vozů, které začneme vyrábět v roce 2005, bude hotov do konce letošního roku včetně provozních testů," uvedl Enomoto.

Prezident nevyloučil, že by se v budoucnu mohli na dalším vývoji aut pro TPCA podílet i čeští konstruktéři. Za vývoj vozu nyní odpovídá Toyota, PSA  zajišťuje nákup dílů.

Platforma vozů vyráběných v Kolíně bude stejná, lišit se budou designem jednotlivých značek Toyota, Peugeot a Citroën. Benzinové motory bude dodávat Toyota, naftové Peugeot.

Ročně by mělo kolínskou výrobní linku opustit na 300 tisíc kompaktních vozů s cenou kolem 240 tisíc korun. Většina z nich bude určena na export.

Letos firma přijme zhruba 270 zaměstnanců, do konce příštího roku 1300 lidí. U subdodavatelů by mělo vzniknout dalších až 7000 míst.

,