Autobazar AAA plánuje expanzi za hranice

V autobazarech AAA by měli už v příštím roce vybírat ojeté vozy i Slováci a Poláci, v roce 2005 také Maďaři. Největší tuzemská síť autobazarů totiž chystá expanzi na středoevropské trhy. Záda jí při tom kryjí české zisky - za první pololetí se v AAA prodalo 22 311 aut za 3,2 miliardy korun.

Zisk za prvních šest měsíců odhaduje mateřská společnost Automobile Group na 20 až 25 milionů korun.

Zahraniční expanzi chce firma napřít příští rok do Bratislavy a polských Katowicích a v roce 2005 do Budapešti.

„V těchto státech se v podstatě díváme do minulosti českého trhu. A to je minulost, kterou dobře známe a máme s ní bohaté zkušenosti,“ uvedl předseda představenstva Anthony James Denny.

V několika dalších zemích bývalého východního bloku bude mít společnost své dealery a značka AAA Auto by se výhledově měla objevit také v Belgii.

Na českém trhu společnost plánuje rozšířit své kapacity pěti autocenter a otevřít další tři v Plzni, Hradci Králové a Českých Budějovicích.

Profil AnthonnyJamese Dennyho

V příštím roce bude AAA prodávat také nové vozy, jak to od července umožňuje nová vyhláška Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, která liberalizuje prodeje nových aut.

Automobile Group se chce zaměřit na pět až osm nejvyhledávanějších značek a předpokládá prodávat zhruba tři tisíce vozů ročně.

,