(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: PLP Architecture

Autobusů z Prahy do Londýna přibývá. Navzdory desetkrát delší cestě

  • 56
Až šest párů přímých autobusů bude během léta jezdit mezi Prahou a Londýnem. Pomalejšímu spojení po silnici se daří i přesto, že nabídka letů mezi Českem a Londýnem letos dál roste.

Po RegioJetu a slovenských dopravcích Interbus a Britannia Connections začal na začátku května dvakrát denně jezdit mezi Prahou a Londýnem také německý Flixbus. Dvacetihodinovou cestu bez přestupu nabízí od 39 eur, tedy zhruba tisíce korun. Jeden spoj odjíždí těsně před půlnocí, druhý ve 13:15. Autobus staví ještě v několika německých městech a Bruselu.

Na první pohled nedává spojení do Londýna po zemi příliš smysl vzhledem ke konkurenci letadel. Britská metropole je bezkonkurenčně nejčastějším cílem cestujících z Letiště Václava Havla. Přímý, zhruba dvouhodinový let mezi Prahou a čtyřmi londýnskými letišti nabízí pět dopravců: British Airways, easyJet, Wizz Air, Travel Service a Ryanair.

Poslední dvě jmenované společnosti navíc letos rozšiřují svoji nabídku. Celkem je přes letní sezónu v nabídce třináct párů letů mezi oběma městy. K tomu ještě Ryanair nabízí spojení z Brna a Ostravy, Wizz Air z Brna. Ceny zpátečních letenek lze přitom bez zavazadel při troše štěstí pořídit do dvou tisíc korun, tedy často i levněji než autobus.

Někteří cestují se bojí létat, argumentují dopravci

Autobusoví dopravci ale tvrdí, že mají zákazníky, pro které cesta vyjde levněji a výhodněji než letadlem. „Cesta je sice delší, ale jezdíme z centra do centra. Eliminuje to čas, který musí lidé strávit cestou mezi centry obou měst a letišti,“ říká Nina Göbbelová z tiskového oddělení FlixBusu.

Zmiňuje také možnost zrušení jízdenky zdarma patnáct minut před odjezdem či wifi na palubě. Podstatnou výhodou je možnost přepravy tří kusů zavazadel zdarma, ta jsou u aerolinek patřičně zpoplatněna.

Podobné výhody vidí v cestě autobusem i Aleš Ondrůj, mluvčí RegioJetu, který přes sezonu jezdi mezi oběma městy s jedním spojem bez zastávky a druhým „zastávkovým“ v Bruselu a Lucemburku.

„Je také řada cestujících, kteří preferují autobus před leteckou dopravou i třeba z důvodů, že se bojí létat nebo mají strach, že by pro ně bylo složité zorientovat se v letištních terminálech a ve specifikách letecké dopravy,“ říká Ondrůj. Linka má podle něj stabilní, mírně rostoucí počet cestujících.