DPÚK podle svého mluvčího Marka Ženkla dokument studuje. Proto zatím nemůže říci, zda se proti nařízení společnost odvolá.
Sporné pro něj může být například to, že kraj do svého nařízení nezahrnul zhruba 560 spojů, jejichž provoz dopravce počátkem srpna nepřerušil.
To znamená, že mu za ně kraj nadále nebude hradit ztrátu z veřejné dopravy. Ústecký kraj tvrdí, že firma krajskému úřadu neoznámila ukončení provozu těchto spojů, tudíž nemohl jejich zachování nařídit.
Nařízení krajského úřadu má platit do 8. září, protože od 9. září by po Ústeckém kraji měly jezdit autobusy ČSAD Česká Lípa, která vyhrála výběrové řízení. DPÚK ale již dříve oznámil, že mu záloha bude stačit na zhruba 20 dnů. Zda budou autobusy jezdit i po této době, se zatím neví.
Spory mezi DPÚK a Ústeckým krajem se vyhrotily letos, kdy dopravce požadoval uhrazení ztráty 315 milionů korun za veřejnou dopravu. Loni dostal od kraje 180 milionů korun. Poskytl prý ale kraji služby za 254 milionů korun.
Podle hejtmana Jiřího Šulce bylo toto meziroční navýšení pro kraj nepřípustné. Samospráva proto k 1. květnu vypověděla DPÚK smlouvu a vypsala koncesní řízení na nového dopravce.
Tím se ve výběrovém řízení stala ČSAD Česká Lípa. Své žádosti o vydání licencí ale vzala zpět. Její ředitel David Mahdal řekl, že podmínky, za kterých chtěl kraj jeho společnosti licence vydat, jsou za hranou zákona, a proto byly pro firmu nepřijatelné.
Čtyřdenní kolaps autobusové dopravy v Ústeckém kraji postihl minulý týden na 40 tisíc lidí.