Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Autocont si koupil hymnu od Queenů

  16:59aktualizováno  16:59
Největší český výrobce počítačů AutoCont si koupil slavnou písničku Friends Will Be Friends legendární britské skupiny Queen. Skladbu, kterou zpíval Fredie Mercury bude AutoCont používat jako firemní hymnu a počítá s ní i v reklamní kampani. "Nechali jsme se inspirovat firmou Microsoft, která v roce 1995 použila při uvádění Windows na trh skladbu Start Me Up od Rolling Stones," řekl šéf firmy Martin Grigar. Písničku může AutoCont používat jeden rok a za autorská a interpretační práva zaplatil milion korun. "Píseň můžeme používat v reklamě v rádiu, ale ne v televizi. Tam už by se poplatky vyšplhaly několinásobně výš," řekla mluvčí Lucie Šejnová.

AutoCont se představí také s novým firemním sloganem "Přátelé zůstanou přáteli", který z hitu vychází. Rozhlasovou verzi firmě namluvil populární herec Otakar Brousek starší.

Nejde o jedinou uměleckou aktivitu AutoContu v tomto roce. Firma se dohodla s vedením Národního divadla a stala se generálním partnerem jeho činohry.

"Jsou to řádově miliony korun," odpověděl Martin Grigar na otázku, kolik peněz divadlo během roku obdrží.

AutoCont si podobné výdaje může dovolit. Za loňský rok zvedl tržby o 25 procent a překonal částku 1,86 miliardy korun. Čistý zisk firma ještě nezná, zato hrubý vzrostl dvojnásobně a výrazně překonal stomilionovou hranici.

Podle vedoucího obchodní sítě Jiřího Jirovského počet prodaných počítačů značky AutoCont loni stagnoval. Firma však dlouhodobě počítá s udržením tržního podílu nad deseti procenty.

Celkový počet počítačů prodaných v prodejnách AutoCont vzrostl z 22 282 na 24 110 kusů. Zasloužily se o to počítače jiných značek, které firma také nabízí.

Slibně se podle Jirovského vyvíjí segment služeb, na který se chce AutoCont v budoucnosti více zaměřit. Loni za ně utržil 220 milionů korun, což je dvakrát tolik, co v roce 1999.

Příjmy plynou AutoContu z budování počítačových sítí, prodeje programů, dodávek informačních systémů pro podniky, ale i provozování a servisu informačních technologií.

Firma vznikla v roce 1990, vlastní ji několik fyzických osob a zaměstná zhruba 350 lidí. Kromě 58 prodejen v Česku má zastoupení i na Slovensku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Tesco přestane ve Střední Evropě prodávat vejce z klecových chovů

Obchodní řetězec Tesco přestane do roku 2025 prodávat vejce z klecových chovů v zemích Střední Evropy. V Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku už bude řetězec...  celý článek

Vozy potravinového e-shopu Košík.cz
Internetový supermarket Košík míří pod křídla Mall. Spojí síly s Kolonialem

Skupina Mall Group kupuje internetový supermarket Košík.cz od podnikatele Josefa Kollera, který se v posledních týdnech stal jeho vlastníkem. Transakci...  celý článek

(Ilustrační snímek).
Síť Euronics zvyšuje mzdy o 11 procent. Prodejny tíží nedostatek lidí

Prodavači obchodů s elektronikou Euronics si od srpna vydělají v průměru o dva tisíce korun více, oznámil řetězec. Mzdy navyšuje více než pěti stovkám...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.