Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Automobilce Hyundai se propadl zisk o 42,7 procenta

  • 1
Jihokorejské automobilce Hyundai, která má svou továrnu i v Česku, se propadl v prvním čtvrtletí čistý zisk o 42,7 procenta na 225 miliard wonů, tedy 3,4 miliardy korun. Na zhoršení výsledků se podepsal propad poptávky vyvolaný finanční krizí.

Výsledky však byly lepší, než čekali analytici, a to hlavně díky slabému wonu, který zmírnil pokles tržeb i vyšší marketingové náklady. "Vzhledem k silnému ekonomickému poklesu si Hyundai vedl relativně dobře, avšak hlavně díky neočekávanému zisku ze slabého wonu," uvedl analytik HMC Investment Securities I Čong-wu.

Won v období leden až březen oslabil vůči dolaru o 30 procent a k jenu o téměř 40 procent, což zvýšilo cenovou konkurenceschopnost automobilky v zahraničí vůči japonských konkurentům, jako je Toyota.

Tržby společnosti se v prvním čtvrtletí propadly o 26,4 procenta na 6,03 bilionu wonů.

Hyundai po celém světě prodal 621 718 vozů. To je o 13,3 procenta méně než ve stejném období loni. Podíl firmy na globálním trhu se však zvýšil na 4,7 procenta z loňských čtyř procent. Zisková marže, tedy podíl zisku na tržbách, klesla na 2,5 procenta z loňských 6,5 procenta, protože recese přinutila automobilku zvýšit výdaje na marketing a naopak snížit ceny.

Ve výhledu na další období je automobilka optimistická. Počítá hlavně s pozitivním vlivem opatření na stimulaci ekonomiky a podporu automobilového průmyslu, která zavádějí různé vlády. Jihokorejská vláda chce od května do prosince snížit pro zákazníky, kteří si koupí nové auto a nechají zlikvidovat staré, daně na nákup a registraci aut o 70 procent.

Hyundai tvoří společně s dceřinou firmou Kia pátého největšího výrobce automobilů na světě. Hyundai vyrábí osobní auta i v Nošovicích na Frýdecko-Místecku. V letošním prvním čtvrtletí zde vyrobila zhruba 20 tisíc vozů.

,