Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Renault chce ve Francii propustit 7 500 lidí

  16:01aktualizováno  16:16
Dluhová krize a nižší poptávka Evropanů po nových vozech nutí francouzskou automobilku Renault šetřit. Mluvčí firmy oznámil, že společnost hodlá do roku 2016 zrušit 7 500 pracovních míst ve Francii. To odpovídá zhruba 14 procentům její pracovní síly v zemi.

Renault Latitude | foto: Renault

Renault na konci roku 2011 zaměstnával po celém světě kolem 128 tisíc lidí.

Automobilky nyní v Evropě kvůli poklesu poptávky uzavírají továrny a propouštějí tisíce zaměstnanců. Francouzský konkurent PSA Peugeot Citroën například ohlásil snížení počtu pracovníků o osm tisíc lidí. Do jeho plánů se snažila zasáhnout loni v září i francouzská vláda, která požadovala, aby automobilka PSA propouštěla raději ve Španělsku (více o tom nejdete zde).

Poptávka v Evropě je nyní pod tlakem kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Podle poradenské firmy LMC Automotive letos prodej aut v Evropě klesne o 1,7 procenta na 17,8 milionu vozů.

Prodeje aut v Evropě klesají řadu měsíců, poslední listopadová čísla ukázala meziroční propad o více než desetinu (více o propadu čtěte zde).

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Největší světový festival piva v Mnichově. (17.9.2016)
Oktoberfest opět zdraží: tuplák piva bude za 278 korun, litr vody za 229

Pivo na mnichovském pivním festivalu Oktoberfest letos opět podraží. Nejlevnější litrový tuplák bude možné koupit za 10,60 eur (278 Kč). Loni to bylo o dvacet...  celý článek

Firma Uber pochází ze Spojených států
Uber se mění: řidičům nabídne spropitné, jeho šéf rezignoval

Alternativní taxislužba Uber vyslyšela žádosti řidičů a doplnila svou aplikaci o možnost přijímat spropitné pro šoféry. Jde o jedno z opatření, která mají...  celý článek

Samořídící automobil od Volva
Experti na etiku: Samořiditelná auta nesmí rozhodovat o tom, kdo zemře

Auta, která budou sama zvládat řízení za všech okolností, jsou zřejmě otázkou několika příštích let. Do jejich vývoje už ale dnes řada firem masivně investuje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.