Automobilky sčítají škody po stávce

  • 1
Východoněmečtí kovoodboráři svůj boj o kratší pracovní dobu k vítěznému konci nedotáhli. Tamní tisk hovoří o jejich největší porážce za půl století. Nejsou však sami. Výpadky v dodávkách dílů zastavily práci mimo jiné ve dvou velkých automobilkách, které teď sčítají škody.

Odborový svaz IG Metall, zastupující především pracovníky z kovoprůmyslu a elektrotechniky, neprosadil požadavek na zkrácení pracovní doby o tři hodiny na 38 hodin týdně.

Východoněmečtí dělníci tak budou muset dál pracovat déle než jejich kolegové na západě země a přemýšlet, jak tento stav změnit.

Čtyřtýdenní stávka, která zastavila provoz především ve firmách dodávajících součástky ke konečné montáži, ke kýženému výsledku nevedla.

Výsledkem je, že bavorská automobilka BMW musela 23. června přerušit výrobu svého stěžejního modelu řady 3 v závodech v Mnichově, Regensburgu a Dingolfingu, stejně jako dílčí montážní závody včetně dvou zahraničních.

Automobilky přišly o tisíce vozů
Denně přišla o 1 800 vozů, takže celkový výpadek se bude pohybovat kolem patnácti tisíc aut, podle toho, jak rychle automobilka obnoví výrobu.

V podobné situaci se ocitla také největší evropská automobilka Volkswagen. Ta musela linky na kompletaci oblíbeného modelu Golf zastavit v pátek. Výrobu bude obnovovat od úterý a celkově přišla o 22 tisíc aut.

Jen o vlásek unikla zastavení výroby mladoboleslavská Škoda Auto.

Její mluvčí Evžen Krauskopf v pátek řekl, že pokud by němečtí dodavatelé neobnovili výrobu v pondělí, musela by se produkce octavií zastavit ve středu, fabie by se mohly vyrábět až do pátku. - VÍCE ZDE

Protože se IG Metall rozhodl stávku odvolat a zaměstnance poslat zpět do práce, práce ve škodovce se nijak omezovat nebude.

,