Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nejsou lidi, tak musím k pásu sám, říká majitel Brana Juříček

  20:48aktualizováno  20:48
Roky se bránil zaměstnávání agenturních pracovníků, ale nedostatek lidí ho nakonec přinutil k tomu jejich služby využít. Lidí má takový nedostatek, že dvakrát až třikrát týdně chodí sám montovat na výrobní linku zámky do aut a nutí k tomu i své kolegy z managementu.

Majitel výrobce autodílů Brano Group Pavel Juříček. | foto: Brano Group.

„Jsme ve stavu, kdy do některých soutěží ani nechodíme a zakázky rovnou odmítáme. Důvod je jediný, nemá je kdo dělat,“ říká majitel společnosti Brano a viceprezident Sdružení automobilového průmyslu Pavel Juříček. Podle něj je podobně kritická situace i v jiných firmách. Jeho firma vyrábí pro automobilky hlavně zámky.

Svoji přítomnost na lince vidí i jako ukázku jiným zaměstnancům, že nesedí jen v kanceláři, ale umí i pracovat. „Někdy z toho nadšení nejsou, protože jim pak zvyšuji normy,“ říká v nadsázce.

Podle něj má současná situace alespoň pozitivní dopad v tom, že automobilky dodavatele už tolik netlačí na cenu a podařilo se mu dojednat lepší ceny než v minulosti. „Na druhou stranu rostou ceny materiálů, zdražuje nám lidská práce,“ dodal Juříček. Za poslední rok podle něj mzdy ve firmě stouply o pětinu. Podařilo se mu tím ale udržet jen stávající zaměstnance, jiné nepřilákal.

Situace v jeho firmě dobře dokresluje stav českého automobilového průmyslu. Hlásí rekordní čísla, ale současně naráží na strop především kvůli nedostatku lidí. „Zakázek je tolik, že třetina fabriky jede už na nepřetržitý provoz,“ dodává Juříček.

Nedostatek lidí u dodavatelů způsobuje automobilkám často problémy, přibývá případů, kdy se zastaví linka kvůli chybějícím dílům.

Juříček přitom varuje před tím, že Česko může ztratit současným nedostatkem svoji konkurenční výhodu před jinými zeměmi. Nejen kvůli nedostatku lidí, ale menším nasazením lidí. Viníka vidí především ve štědrém sociálním systému.

Proto další závody staví v zahraničí, druhou továrnu začal budovat v Číně.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ČEZ
ČEZ vyplatí dividendu 33 korun na akcii. Stát dostane přes 12 miliard

Energetická společnost ČEZ vyplatí z loňského zisku dividendu 33 korun na akcii před zdaněním. Rozhodla o tom středeční valná hromada firmy, která přijala...  celý článek

(ilustrační snímek)
Voda na severu se vrací městům a obcím, vykoupí ji od Veolie

Obce a města v bývalém Severočeském kraji budou mít od 1. ledna 2019 znovu plnou kontrolu nad hospodařením s vodou. Valná hromada Severočeské vodárenské...  celý článek

Italská banka Popolare di Vicenza
Itálie zachraňuje dvě problémové banky. Prodává je za jedno euro

Italská vláda ořezává dvě suché větve v podobě problémových bank na Benátsku. Banky Popolare di Vicenza a Veneto Banca se vyčistí od špatných půjček a prodají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.