Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S barevnými gumičkami začínal v garáži, dnes vydělává stamiliony

  5:01aktualizováno  5:01
Řada českých školáků usedla v září do lavic ověšená náramky z barevných gumiček. O přestávkách si místo přípravy na vyučování vyměňují tipy na nové vzory. Málokdo ví, že s celosvětovým hitem přišel malajsijský imigrant z Michiganu. Před čtyřmi lety začínal v garáži s necelou tunou gumiček.

Malý plastový stav a gumičky zajímají děti víc než hry na tabletu. | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Nejlepší nápady bývají prosté. A přicházejí náhodou. Jako když si chtěl Cheong Choon Ng z Michiganu hrát s dcerami, které pletly pro kamarádky náramky z gumiček, a zjistil, že se jejich hbitým prstíkům nemůže rovnat.

Čtěte v sobotní MF DNES: Barevné gumičky rozpoutaly mezi dětmi podobnou mánii jako před 30 lety slavná Céčka.

Jeho prsty byly příliš silné na titěrné gumičky, a tak malajsijský imigrant, který přišel do USA za snem stát se inženýrem, vyrobil primitivní tkalcovský stav.

Stačila dřevěná deska, pár špendlíků a mohl se zapojit. Teresa (nyní 16 let) a Michelle (13 let) nadšené nebyly. Táta místo jemných náramků tkal obří kola, takže musel vymyslet další zlepšovák.

Psal se rok 2010 a záhy se měla zrodit superstar mezi hračkami. Sada na hraní Rainbow Loom. „Vylepšený stav holky přesvědčil, začaly jej používat. A byla to Teresa, kdo později navrhl, že bychom to měli začít prodávat,“ citovaly jej The New York Times.

Američané gumičky vyrábět nechtěli, sáhla po nich Čína

Pan Ng to dlouho zvažoval. Pak vzal úspory (10 tisíc dolarů) a začal hledat výrobce. V USA na něj byli všichni příliš drazí, ale v Číně si plácl. „První zásilka vážila 900 kilo. Do našeho domu dorazila v létě 2011,“ řekl New York Times. Po večerech tak celá rodina kompletovala sety a začala je prodávat přes internet. Zpočátku to moc nešlo, lidé nevěděli, jak hračku používat. Pomohl YouTube, kam Ng nahrával videonávody, jak a co utkat.

A pak přišel zlom, když v létě 2012 projevil o hračku zájem řetězec Learning Express Toys a náramky se i díky svým nositelům začaly rychle prosazovat.

Dnes jsou podle Googlu sety Rainbow Loom desátou nejpopulárnější značkou světa. Pan Ng přestal pracovat pro Nissan a řídí dvanáctičlenný tým. Podle časopisu Forbes loni jeho společnost utržila v přepočtu téměř miliardu korun.

Malý plastový stav a gumičky zajímají děti víc než hry na tabletu:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.