Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Soumrak autosalonů. Lipsko končí, z těch dalších se automobilky odhlašují

  13:14aktualizováno  13:14
Automobilky mají čím dál menší zájem ukazovat své novinky na velkých autosalonech, namísto toho je více zajímají veletrhy s mobilní technikou. Zatím poslední obětí klesajícího zájmu je Čechy velmi oblíbený autosalon v Lipsku.

Autosalon Lipsko 2010 - Ford Focus RS500 | foto: ami-leipzig.de

Na duben plánovaná akce se v Lipsku letos neuskuteční a otázkou je, zda ještě někdy proběhne.

Hlavní pořadatel akce Leipziger Messe uvedl ve svém prohlášení, že důvodem je zrušení účasti některých automobilek, které si přitom původně rezervovaly výstavní prostory. Podle původních plánů zde mělo vystavovat 27 značek, 17 z nich ale účast zrušilo.

Klesající zájem o autosalony je dokladem změny v chování zákazníků, kteří si raději často prohlédnou vůz na internetu a pak případně u prodejce. Pořadatel akce ve svém prohlášení to potvrzuje, mluví o „nových prodejních a komunikačních strategiích automobilek.“

Německý server Welt Online citoval odborníka na automobilový průmysl Franka Dudenhöffera, podle kterého se dnes představování novinek smrsklo jen na největší autosalony v Ženevě či Frankfurtu.

O vzkříšení se marně snaží i brněnský Autosalon, jeho konání bylo opakovaně zrušeno.

Fotogalerie

Problém klesajícího zájmu automobilek se však týká i zmíněných „áčkových“ autosalonů, kterými jsou v Evropě každý rok právě Ženeva a na podzim po roce střídající se Paříž a Frankfurt.

Některé velké značky už oznámily, že letos v Paříži nebudou. Svoji účast už zrušily Ford a Volvo, konec vystavování zvažuje Mazda. Podle evropského šéfa Mazdy Jeffa Guytona je těžké v Paříži zaujmout, protože výstavě dominují francouzské značky. Ford už dříve uvedl, že se bude více zaměřovat na jiné akce, například na veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas nebo veletrh mobilních zařízení v Barceloně. Na nich se totiž výrazně rozjíždí téma samořiditelných vozů, v kterém automobilky vidí velkou budoucnost.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.