"Naše plány jsou ambiciózní, ale věříme tomu, že trh nákladních automobilů bude od druhé poloviny roku v Česku ožívat a že ho jsme schopni naplnit," říká Jaroslav Šrol, šéf Isuzu Trucks ČR.
Firma bude svá auta nabízet hlavně živnostníkům podnikajícím například ve stavebnictví či obchodě, dále pak malým a středním firmám.
Ačkoliv jsou právě drobní podnikatelé zasaženi krizí nejvíce a nemají tak peníze nazbyt, Isuzu věří, že je dokáže oslovit. "Naše vozy mají výkonné a úsporné japonské dieslové motory, jejich životnost je 15 let, a kvůli bezpečnosti mají například zesílenou přední část kabiny," říká Šrol s tím, že všechna auta mají tříletou záruku bez omezení počtu najetých kilometrů.
Základní verzi vozu o hmotnosti 3,5 tuny bude firma nabízet za zhruba 600 tisíc korun. "V prvním roce chceme prodat 100 vozů a do v příštím roce bychom chtěli obsadit 15 procent místního trhu," říká šéf Isuzu pro Česko.
Japonská automobilka si Českou republiku vybrala proto, že se podle jejích průzkumů do roku 2014 v zemi prodá dvojnásobné množství náklaďáků o hmotnosti do 12 tun než dnes, a právě nástup poptávky chce společnost zachytit hned od počátku.
Věří totiž tomu, že čeští zákazníci budou slyšet na dobrý zvuk japonských aut coby garanta spolehlivosti a bezpečnosti. Právě o tuto pověst však Japonsko může v důsledku problémů Toyota Motor přijít. Japonská automobilka už kvůli technickým problémům stáhla ze světa více než osm milionů svých vozů.
Šéf prodeje Isuzu Motors ale doufá, že jejich prodeje tato kauza neovlivní. "Na našich prodejích se to neprojevilo. Zaznamenáváme spíš růst zájmu o naše auta. Co bude v nejbližší budoucnosti nevím, ale nemyslím si, že problém Toyoty pohled na kvalitu japonských technologií neovlivní," řekl iDNES.cz Kenji Iida.
"Isuzu známe z trhů především ve východní Evropě, Asie a Austrálie, kde působíme. Jejich vozy zasahují do segmentu vozů střední třídy Avia. Vzhledem k tomu, že Avia využívá komponenty stejně jako většina evropských výrobců nákladních vozidel, například motor Cummins, převodovku DAF, nápravy Meritor či brzdný systém Wabco, řadíme se kvalitou a technologickou úrovní vozů mezi největší hráče na poli nákladních vozidel," říká Bačkovský.
Avia v Česku podle něj obsadila v této kategorii vozidel čtvrtinu trhu a o svou pozici se nestrachuje.
IsuzuIsuzu Motors je největším japonským výrobcem nákladních vozů. Byla založena v roce 1916 a má nejdelší historii ze všech japonských značek v tomto odvětví. Letos chce vstoupit na český trh a prodat zde 100 aut. Nabízet bude zpočátku tři varianty nákladních vozů o hmotnosti 3,5 tun, 6,2 a 7,5 tun. Do dvou let chce získat 15procentní podíl a začít nabízet i středně těžké vozy. Svá auta chce prodávat také na Slovensku a v Maďarsku. |