Prodeje stouply společnosti Avia Ashok Leyland Motors (AALM) v prvním kvartále tak výrazně proto, že loni měla firma kvůli krizi vůbec nejnižší odbyt v historii.
Poptávka ze zahraničí ale začíná ožívat, a tak si firma slibuje, že za celý letošní rok dokáže najít zákazníky pro 1 030 svých aut.
Většina automobilů bude mířit na nové exportní trhy Avie. "V Rusku, Polsku a Bulharsku máme první dealery nové obchodní sítě a místní manažery," říká výkonný ředitel Marcus Pauels s tím, že právě tyto sítě budou zvedat prodeje firmy v dalších měsících.
Firma se také soustředí na dodávky podvozků pro ekologické vozy Smith, na které získala zakázku na konci loňského roku. (více zde)
Firma chce vstoupit také na další nové trhy, a to proto, že trh s nákladními vozidly se z dopadů ekonomické krize vzpamatovává pomalu, a tak musí hledat zákazníky i jinde. Do konce roku by chtěla začít působit například v Austrálii nebo Argentině.
AviaAvia patří pod indickou Ashok Leyland Motors, která dlouhodobě ztrátový podnik získala v roce 2006. Loni vyrobila 283 vozů, což je o zhruba 200 méně než o rok dříve. Zaměstnává 208 lidí a ačkoliv hodlá zvyšovat výrobu, další zaměstnance nabírat nebude. Mezi její hlavní zákazníky patří malé a střední firmy a živnostníci. Nyní se firma soustředí také na náročnější fleetové zákazníky, což jsou odběratelé s většími vozovými parky, kterým AALM dodává minimálně tři vozy. Vozy Avia si od firmy objednávají například Lesy hl. m. Prahy, Vekra, Severomoravské vodovody a kanalizace, Pražská teplárenská či firma Smith Electric Vehicles, která na podvozcích avie staví elektromobily Newton. |