Na dotazy o možných dalších personálních změnách v čele aeroholdingu však už nereagoval. Švejnarův příchod je tak prakticky jistý, stát je jediným akcionářem aeroholdingu a jeho akcionářská práva vykonává právě Ministerstvo financí.
Podle informací MF DNES se v příštích dnech chystá podstatně větší výměna celé dozorčí rady. Zůstat má z devíti členů jen její šéf Michal Mejstřík. Babiš chce počet lidí v dozorčí radě snížit o dva na sedm, dva z toho mají být zástupci zaměstnanců.
"Nevím nic ohledně mého dalšího působení. Probíhá běžná komunikace ve věci dozorčí rady a mé komunikace s Evropskou komisí. Další je plně v rukou akcionáře," uvedl Mejstřík.
Kdo další usedne v dozorčí radě, není jasné: výbor pro personální nominace schválil jediného člověka – Petra Blažka. Toho ministerstvo financí navrhlo do celkem sedmi firem. "Nominant zdůraznil své akademické zázemí i své další zkušenosti z oblasti samosprávy i vysokých manažerských pozic v jiných podnicích," stojí v zápisu výboru o projednávání jeho nominace.
Odměna za členství v dozorčí radě je padesát tisíc korun měsíčně. V dozorčí radě aktuálně sedí například dva bývalí ministři: financí Jan Klak a dopravy Gustav Slamečka.
Švejnar na dotazy MF DNES nereagoval. Nyní působí jako profesor globální ekonomie na Columbia University v New Yorku.
Už několik měsíců se také spekuluje o konci šéfa aeroholdingu Miroslava Dvořáka. Jeho odvolání však není v kompetenci dozorčí rady. Podle informací MF DNES probíhá výběr jeho nástupce, má se jím stát manažer se zkušenostmi v zahraničí. Kdy k výměně dojde, není jasné. Jednou z verzí je možnost, že se tak stane až poté, co Evropská komise schválí navýšení podílů Korean Air a Travel Servicu v Českých aeroliniích. Tím se aerolinky stanou prakticky soukromými, dosud drží majoritu aeroholding.
Ten vznikl v roce 2011, jedním z důvodů byla i záchrana krachujících Českých aerolinií. Aeroholding vlastní například ziskové Letiště Praha, ČSA zachránil odkupem řady jejich dceřiných firem i dalšího majetku za několik miliard korun, které si aeroholding půjčil nebo použil peníze letiště. Některé transakce přitom působí zvláštně: například za charterové Holidays Czech Airlines dal aeroholding přes půl miliardy korun, o rok později se firma z charterového byznysu stáhla. Pod aeroholding patří například údržba letadel nebo odbavení.
Babiš na jaře v rozhovoru pro Týden uvedl, že by aeroholding rád umístil na burzu, takové plány dosud trvají. Politici by však kvůli tomu museli změnit zákony: v roce 2010 totiž schválili zákon, který znemožňuje prodej Letiště Praha, jež je největší a nejziskovější součástí aeroholdingu.