Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bakala má velké plány s luxusem. Jeho byznys v Pařížské čeká poprvé zisk

  7:00aktualizováno  7:00
Luxusní impérium v pražské Pařížské ulici zatím miliardáři Zdeňku Bakalovi nevydělalo ani korunu a navíc je momentálně bez šéfa. Přesto má Bakala s luxusem velké plány. Chce v Pařížské otevřít nový vícepatrový obchod nebo přilákat do Prahy luxusní obchodní dům Galeries Lafayette.

Pařížská ulice, Praha | foto: Robert RambousekMF DNES

Firma Luxury Brand Management (LBM) se má stát nejdůležitějším Bakalovým podnikem v Česku. Miliardář a spolumajitel Ostravsko-karvinských dolů (OKD) loni prodal dopravní firmu AWT a na těžbu se spoléhá čím dál méně: OKD prožívá těžké časy a je zřejmé, že nejlepší léta miliardových zisků má za sebou.

LBM v posledních dvou letech prošla složitou restrukturalizací. Podniků nesouvisejících s luxusním byznysem v Pařížské se Bakala zbavil a butiky sloučil do společnosti Prospekta Moda CZ, kterou přejmenoval. Stará LBM zanikla a vznikla nová, nezatížená starými ztrátami a dluhy vůči akcionáři.

„Mezi lety 2014 a 2015 jsme zásadně snížili provozní ztrátu. Letos očekáváme EBITDA (zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace - pozn. red.) kolem nuly a výsledky zatím naznačují, že už ve čtvrtém kvartálu bude LBM ziskové, což je velmi dobrý výsledek vzhledem k realizovaným investicím a poklesu ruské klientely,“ říká úřadující šéf firmy Kamil Čermák. Poslední šéf - Polák Wojciech Janiak - se ve firmě neohřál ani měsíc.

V nejdražší ulici má Bakala třicítku obchodů

Zdeněk Bakala LBM označuje za rodinný byznys, na řízení se podílí jeho manželka Michaela, miss Československo z roku 1991. Do Pařížské manželé nalili stovky milionů korun - nakoupili butiky s hodinkami, šperky a luxusní módou a další nové otevírají. Dnes má Bakala zhruba třicítku obchodů v nejdražší ulici Česka i v přímo sousedících.

A jejich počet by se brzy mohl rozšířit. Podle informací MF DNES oslovila PPF Real Estate (patří miliardáři Petru Kellnerovi) Bakalovo luxusní impérium s nabídkou pronájmu obchodních prostorů v Pařížské 22, která jí patří.

Fotogalerie

Bakalovu firmu rovněž kontaktovali majitelé francouzského řetězce obchodních domů s luxusem Galeries Lafayette s návrhem otevřít pobočku také v Praze. Dnes jsou kromě největší Galeries Lafayette v Paříži pobočky také v Berlíně či Casablance. To je ale zatím hudba budoucnosti a vyžadovalo by to dát dohromady velký kapitál.

LBM mezitím buduje pevnější pozici v Pařížské. V prosinci otevře monobrandový butik s hodinkami Breitling na adrese Pařížská 1, nahradí tím obchod s hodinářskou značkou Hublot, který vyškrtla z portfolia.

Letos otevřela také butik s americkou módní značkou Tory Burch a multibrandový módní butik The Brands, kde chce testovat zájem zákazníků o různé módní značky - aktuálně nabízí kolekce od Valentina a kašmírové svetry od Brunello Cucinelli.

Autor:


Témata: Zdeněk Bakala, Zisk




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.