Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Balík peněz pro PR agentury se ztenčil

  10:47aktualizováno  10:47
Masáž veřejného mínění loni opět vynášela stamiliony. Desítka největších PR agentur na českém trhu loni vykázala čisté tržby ve výši 326,76 milionu korun. Podobně jako v zahraničí, zažívají ale agentury i v tuzemsku kvůli hospodářskému útlumu krušnější časy.

Podle Asociace Public Relations Agentur totiž klesl trh PR služeb meziročně o devět procent.

"V období ekonomické recese se firmy soustřeďují na splnění krátkodobých obchodních cílů, zatímco výsledky public relations mají dlouhodobější charakter. Situaci v České republice nepovažuji za dramatickou, neboť kopíruje vývoj na klíčových trzích ve světě," uvedl předseda výkonné rady asociace Jiří Hrabovský.

Měřeno odměnami, které agentury za poskytované služby inkasovaly, byla loni mezi členy asociace opět nejúspěšnější AMI Communications. Druhé místo patří agentuře EMC, třetí skončila B.I.G.

"Mezi Top 10 se poprvé objevily agentury ExMise Public Relations a AC&C Public Relations," dodává výkonný ředitel asociace Luděk Kraus.

Nejvýraznější propad postihl naopak agenturu Donath-Burson-Marsteller, které ještě v žebříčku roku 2001 patřilo druhé místo. V bilanci za loňský rok je však až pátá.

TOP TEN NEJVĚTŠÍCH AGENTUR
Agentura Čisté tržby*
(2002, mil.Kč)
Meziroční
změna v %
AMI Communications 60,80 +6,67
EMC 41,50 +15,60
B.I.G. 41,40 +11,29
Ogilvy PR 38,06 -17,90
Donath-Burson-Marsteller 30,30 -36,34
GCI Praha 26,43 +0,11
IMPACT 24,70 +7,86
ExMise PR 21,57 +64,41
AC&C PR 21,20 +0,47
PREVIA ČR 20,80 -20,91
Poznámka: * odměna agentury za poskytované PR služby
Pramen: APRA

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

ČEZ
Čistý zisk ČEZ vzrostl o 21 procent na 16,7 miliard korun

Čistý zisk energetické společnosti ČEZ stoupl v pololetí meziročně o 21 procent na 16,7 miliardy korun. K růstu dopomohly mimořádné příjmy z prodejů akcií MOL...  celý článek

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.