Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Banky více lákají klienty na reklamu

  23:50aktualizováno  23:50
Reklama hraje v taktice bank, jak získat klienty, stále větší roli. Za prvních osm měsíců letošního roku už utratilo sedm největších tuzemských bank 250 milionů za reklamu v tisku a televizi. Reklamní rozpočty jednotlivé banky tají jako obchodní tajemství, jejich zástupci však připouštějí, že investice rostou. Děje se tak i v souvislosti s tím, že banky omezují své aktivity v oblasti sponzoringu a zdroje přesouvají do klasické reklamy. "Výdaje na reklamu chceme využívat efektivněji, v oblasti sponzoringu se chceme orientovat pouze na vzdělávací a sociální projekty," potvrdila tento trend mluvčí Komerční banky Marie Růžičková.

Kromě Komerční banky omezily sponzorské aktivity ve sportu také IPB a ČSOB.
Nejvíce do reklamy investovala GE Capital Bank s americkými akcionáři, jejíž výdaje se podle informací společnosti A-Connect dostaly přes 60 milionů korun. Její hlavní konkurenti, tři největší tuzemské banky, utratili za reklamu zhruba o 20 milionů méně.

Údaje společnosti A-Connect jsou však oproti skutečně vynaloženým penězům o něco vyšší.

"Banky patrně utratily méně, my počítáme jejich výdaje podle ceníkových cen. Ty jsou ale velcí klienti schopni při vyjednávání s médii srazit díky velkému objemu reklamy i o třicet procent," poznamenala Martina Kárníková ze společnosti A-Connect Reklama se mění i obsahově, oproti minulosti je mnohem cílenější.

Jednotlivé kampaně se zaměřují především na propagaci konkrétních produktů pro drobnější klientelu a na podporu nových způsobů komunikace. Jde zejména o telefonní a internetové bankovnictví. "U telefonního bankovnictví jsme očekávali, že na konci roku budeme mít padesát tisíc klientů. Ale na přelomu září a října jsme jich měli již šedesát tisíc," řekl člen představenstva Komerční banky David Svojtka. Na moderní technologie se hodně zaměřuje i Živnostenská banka.

Vesměs všechny peněžní domy podporují reklamní kampaně nejrůznějšími slevami pro zřízení účtů a snazšími podmínkami pro získání úvěrů.

Od začátku roku do konce srpna vzrostl objem vkladů v bankách o 51 miliard korun, z čehož zhruba šedesát procent směřovalo do bank se zahraničními vlastníky.
Ačkoliv banky utrácejí za reklamu desítky milionů, stále v mediální oblasti nepatří mezi největší inzerenty. Žádná z bank se v prvním pololetí neumístila v první desítce, kde dominovaly firmy Danone, Nestlé, Procter & Gamble či mobilní operátoři.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

pujčky bankovní a nebankovní
Provident se topí v problémech. Akcie firmy spadly o 75 procent

Britská společnost Provident Financial Group v úterý opět zhoršila výhled, už podruhé za poslední dva měsíce. Její ředitel Peter Crook nečekaně rezignoval a...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Vozíky si následně převezmou pracovníci vyskladňující zboží. Ti opět skenují...
Amazon přidá na hodinové mzdě desetikorunu. Vedoucí si polepší o 6 procent

Americký internetový prodejce Amazon zvýší v Česku od září nástupní mzdu o osm procent. Hodinová sazba se tak zvýší na 135 korun, vedoucím týmu stoupne o 5,9...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.