Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Bártu střídá Šmerda. Chce vyřešit financování dopravní infrastruktury

  11:18aktualizováno  11:18
Nový ministr dopravy Radek Šmerda chce v čele resortu vyřešit hlavně financování dopravní infrastruktury. Uvedl to ve čtvrtek, když přebíral ministerstvo po svém předchůdci Vítu Bártovi. Ten podal v předminulém týdnu demisi kvůli podezření z uplácení vlastních poslanců i údajných snah o proniknutí agentury ABL do státní správy.

Nový ministr dopravy Radek Šmerda (vpravo) se svým předchůdcem Vítem Bártou | foto: ČTK

"Základní priorita je vyřešení výstavby dopravní infrastruktury při respektování současných veřejných financí," uvedl Šmerda, který je nestraník. Dodal, že hodlá pokračovat v práci svého předchůdce.

Podle premiéra Petra Nečase, který Šmerdu do funkce uvedl, má nový ministr s řízením resortu zkušenosti, a proto by v chodu jeho úřadu neměl nastat žádný zádrhel. Šmerda na ministerstvu dopravy působil od července 2010 jako státní tajemník a náměstek ministra.

Bárta dnes při předávání funkce s nadsázkou řekl, že odchodu z ministerstva nikterak nelituje, naopak je rád, že s opuštěním funkce bude moci využívat zákeřnějších metod, než když byl ministr. Už dříve uvedl, že chce své jméno očistit a na ministerstvo se vrátit.

Šmerda počítá s rolí náhradníka

Šmerdu ministrem dopravy jmenoval prezident Václav Klaus. (viz předchozí článek) Svoje jmenování do funkce považuje ministr za dočasné, Bárta by se podle něj mohl z obvinění očistit do podzimu letošního roku. Do této doby nicméně ministerstvo plánuje vládě předložit hotový plán rozvoje dopravní infrastruktury do roku 2025, takzvanou "superstrategii". Na Šmerdovi jako příštím ministrovi dopravy se dohodli lídři koaličních stran.

Nečas v rozhovoru v dnešních Hospodářských novinách varoval Šmerdu před vlivem Bárty na řízení ministerstva. Šmerda totiž v úterý oznámil, že bude své kroky v resortu konzultovat s odcházejícím Bártou. "Pan Šmerda by tím velmi dramaticky zpochybnil svou kompetenci zastávat pozici ministra dopravy. Pan Bárta není ministrem dopravy, je jen poslancem," zdůraznil Nečas. Šmerda k tomu při uvedení do funkce řekl, že nebude "nastrčený panáček". Konzultace s Bártou prý neznamenají, že bude řízen.

Šmerda před příchodem na ministerstvo dopravy dlouhou dobu spolupracoval s poslanci za KDU-ČSL. V minulosti působil jako náměstek na ministerstvu obrany, má zkušenost i ze soudnictví a z Vězeňské služby.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Výroba nové Škody Yeti v Kvasinách
KOMENTÁŘ: Ekonomika je jako strom, do nebe však neroste

Vzestup české ekonomiky je nečekaně vysoký, ale je v tom růstu dost skromnosti, vytrvalosti a poctivosti? Není to jen vzplanutí nad tím, jak stát rozdává...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Příliš výjimek a chyby úředníků, kritizuje NKÚ správu daní z příjmů

Správa daně z příjmů fyzických osob je nepřehledná a složitá pro plátce i úřady. Vyplývá to z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), jejíž výsledky v...  celý článek

Mobilní minipivovar. Pražská firma chce kontejnery dodávat do Číny i Afriky.
Česká firma chce prorazit s pivovary v kontejneru. Jiná plány vzdala

Z přepravního kontejneru se dá postavit dům i kancelář. Nebo minipivovar. Poslednímu, netradičnímu řešení, jak se svézt na boomu řemeslných piv, věří pražská...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.