Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Bém chce léčit Dopravní podnik snížením platů o 7 až 30 procent

  13:58aktualizováno  15:11
Praha navrhuje, aby si vedení pražského dopravního podniku snížilo platy o třicet procent, ostatní zaměstnanci pak o sedm. Na tiskové konferenci to řekl pražský primátor Pavel Bém. Odboráři s návrhy nesouhlasí. Od města naopak chtějí více dotací a pokračují v přípravách na možnou úterní stávku.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Josef Vostárek, MF DNES

Bém návrhem na snížení platů vytáhl do boje proti požadavkům odborářů na úhradu provozních nákladů. Podle primátora na to podnik nemá právo. Město si totiž prý objednalo stejný rozsah veřejné dopravy jako v roce 2008 a dopravní podnik tak dostal také stejně peněz.

V roce 2008 podniku podle Béma stačilo 7,15 miliardy korun a letos požaduje asi o dvě miliardy více. "Najednou dopravní podnik přichází na konci roku s požadavkem o dofinancování na částku asi devíti miliard. Něco tady nehraje," řekl Bém.

MHD v číslech.

Dopravní podnik má ale na věc jiný názor. Podle něj si Praha na rok 2009 objednala rozsah služeb veřejné dopravy za 9,1 miliardy korun.

Rozzlobení odboráři se proto chtějí městu postavit. V pondělí se šéfové všech odborových organizací pražského dopravního podniku shodli na tom, že začnou připravovat stávku. Ve čtvrtek oznámili, že ji jsou schopni kdykoliv spustit. Z neoficiálních webových stránek zaměstnanců podniku vyplývá, že ke stávce dojde pravděpodobně v úterý. - čtěte Prahu čeká kolaps

Propouštět, zdražit či méně jezdit

Přečtěte si plány, jak zachránit pražský Dopravní podnik

Primátor Bém označil sice stávku za legitimní, ale neodpovědné jednání a vydírání. Chce vědět, kde se vzala ztráta.

Podle primátora si ROPID (organizace, která organizuje městskou dopravu) objednal 166 milionů kilometrů, tedy stejně jako loni. Tuto částku prý dopravní podnik od magistrátu také dostal. Bém se tak podivuje nad tím, kde se vzala dvoumiliardová ztráta.

Šéf dopravního podniku Dvořák je ochoten akceptovat snížení platů manažerů, ale ne u zaměstnanců. Sám by situaci raději řešil propuštěním 500 lidí. Další schůzka mezi primátorem a ředitelem dopravního podniku se uskuteční v neděli večer. Odbory na stávce zatím trvají.

Autoři: , , ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Dráhy upraví dvě desítky nebezpečných přejezdů, začnou ve Studénce

Incident u Kolína, kde vlak ve 160 km/h málem smetl z přejezdu zaseknuté osobní auto, znovu poukázal na letitý problém zabezpečení některých přejezdů v Česku....  celý článek

Leo Express do Německa vstoupil převzetím zkrachovalé Locomore. V sousední zemi...
Leo Express poprvé vyjíždí v Německu, nabírá zaměstnance

První český dopravce zahajuje provoz vlaků v německém vnitrozemí. Na trati Berlín–Frankfurt–Stuttgart vypravuje ve čtvrtek svůj první rychlík společnost Leo...  celý článek

Od září budou mezi Libercem a Prahou jezdit i autobusy společnosti FlixBus.
Cestující kritizují FlixBus: jezdí pozdě a špatně komunikuje

Německá společnost FlixBus v polovině srpna plně rozšířila své služby i na české vnitrostátní spoje. Na trh zavedla plovoucí ceny, díky kterým se občas dostala...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.