Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Hodinky, ze kterých se dá jíst? Ne, reklama na semínka

  19:24aktualizováno  19:24
Zapomeňte na Apple Watch, budete chtít Bento Watch, vábí poutavá reklama na trendy hodinky. Ve skutečnosti ale propaguje japonského výrobce semínek. Inspirativně k tomu využívá nejen hodinky, ale také tradiční japonský obědový box bentó.

Reklama ukazuje jemnou motoriku pečlivého hodináře, který pracuje s drobnými součástkami. Zobrazuje také chirurga, jenž s přesností sobě vlastní porcuje zeleninu na titěrné kousky, které šéfkuchař tepelně upraví a natvaruje a nazdobí s důrazem pro detail, který u japonského díla nesmí chybět.

Výsledkem je dokonalá svačinka v hodinkách Bento sloužících jako svačinový box. Spot sice působí jako reklama na hodinky, ve skutečnosti ale propaguje prodejce rostlinných semen, kjótskou osivářskou společnost Takii Seeds.

Ztřeštěné a ukřičené. Nejlepší japonské reklamy hýří nápady

Na specifika japonské reklamy upozorňují i odborníci. Oproti fádnosti některých českých reklamních spotů hýří nápady, energičností, jsou plné detailů, které na první zhlédnutí divák nemá šanci pochytit.

Podle kreativního ředitele agentury Young & Rubicam Miroslava Pomikala se navíc japonská reklama nebere tak vážně. Jde v ní především o zaujetí a odlišení se. „Všem českým reklamním tvůrcům bych doporučoval, aby nekoukali na japonské reklamy skrz prsty a nechali se inspirovat,“ říká Pomikal.

„Japonská reklama je opravdu dost specifická. Zatímco obecně platí, že reklama je globální obor, který funguje podobně po celém světě a jednotlivá místní a kulturní specifika se často stírají, japonská reklama se obrací výhradně na japonského spotřebitele,“ vysvětluje Martin Charvát z agentury Konektor.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Země z vesmíru (ilustrační snímek)
Trump neutrácí tolik, kolik sliboval. USA kvůli tomu letos rostou pomaleji

Světová ekonomika letos zrychlí tempo růstu na 3,5 procenta a příští rok poroste ještě mírně rychleji. Uvedl to Mezinárodní měnový fond v pondělní aktualizaci...  celý článek

Jedna z exotických příchutí čokolády Kit Kat na japonském trhu je zelený čaj.
Poptávka po „exotickém“ Kit Katu prudce roste, Nestlé postaví novou továrnu

Japonský potravinový trh je znám nabídkou neobvyklých variant tradičních potravin. Tak je tomu i u čokolády Kit Kat, kterou je možné koupit s příchutí wasabi...  celý článek

Budova společnosti Google.
Nový startup od Googlu zpřístupňuje Američanům ekologickou energii

Futuristická googlovská laboratoř „X“ vypustila další startup, který se po dvou letech osamostatnil. Tentokrát Google vsadil na ekologickou energii. Projekt s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.