VIDEO: Hodinky, ze kterých se dá jíst? Ne, reklama na semínka

  • 0
Zapomeňte na Apple Watch, budete chtít Bento Watch, vábí poutavá reklama na trendy hodinky. Ve skutečnosti ale propaguje japonského výrobce semínek. Inspirativně k tomu využívá nejen hodinky, ale také tradiční japonský obědový box bentó.

Reklama ukazuje jemnou motoriku pečlivého hodináře, který pracuje s drobnými součástkami. Zobrazuje také chirurga, jenž s přesností sobě vlastní porcuje zeleninu na titěrné kousky, které šéfkuchař tepelně upraví a natvaruje a nazdobí s důrazem pro detail, který u japonského díla nesmí chybět.

Výsledkem je dokonalá svačinka v hodinkách Bento sloužících jako svačinový box. Spot sice působí jako reklama na hodinky, ve skutečnosti ale propaguje prodejce rostlinných semen, kjótskou osivářskou společnost Takii Seeds.

Ztřeštěné a ukřičené. Nejlepší japonské reklamy hýří nápady

Na specifika japonské reklamy upozorňují i odborníci. Oproti fádnosti některých českých reklamních spotů hýří nápady, energičností, jsou plné detailů, které na první zhlédnutí divák nemá šanci pochytit.

Podle kreativního ředitele agentury Young & Rubicam Miroslava Pomikala se navíc japonská reklama nebere tak vážně. Jde v ní především o zaujetí a odlišení se. „Všem českým reklamním tvůrcům bych doporučoval, aby nekoukali na japonské reklamy skrz prsty a nechali se inspirovat,“ říká Pomikal.

„Japonská reklama je opravdu dost specifická. Zatímco obecně platí, že reklama je globální obor, který funguje podobně po celém světě a jednotlivá místní a kulturní specifika se často stírají, japonská reklama se obrací výhradně na japonského spotřebitele,“ vysvětluje Martin Charvát z agentury Konektor.