V závěru roku 2003 obdržel Rodinný pivovar Bernard další ocenění kvality svého nepasterizovaného piva, tentokrát od Sdružení přátel piva. To udělilo 2. místo polotmavému ležáku Bernard v kategorii polotmavých piv.
Soutěž piv, minipivovarů, hospod a sládků probíhá celoročně a má dvojkolový systém hodnocení. Pivovar tím završil velice úspěšný rok, ve kterém získal celkem deset různých ocenění.
"Za kvalitu piva jsme získali tři první, dvě druhá a jedno třetí místo. V novinářské anketě Naše pivo 2003, ve které hlasovalo 81 redakcí a nezávislých novinářů, se umístila značka Bernard na 5. místě mezi 41 značkami piv z celé České republiky. I kreativní reklama, kterou se pivovar v současné době prezentuje, například s motivem Smrt otvíráku na billboardech, pomohla k získání dalších dvou cen, a to Zlaté pecky a Stříbrného louskáčku," hodnotí úspěšný loňský rok spolumajitel pivovaru Stanislav Bernard a dodává: "Velice cenný je rovněž zisk národní značky kvality pro české potraviny a zemědělské produkty KlasA od ministerstva zemědělství." Tento certifikát získal Sváteční ležák Bernard s přísadou jemných kulturních kvasinek v lahvi s patentním uzávěrem při výstavě Země živitelka.
Humpoleckému pivovaru se loni dařilo i jinak. Výstav meziročně zvedl o 13 procent na 123 tisíce hektolitrů. Mluvčí pivovaru Zdeněk Mikulášek míní, že růst prodeje vedle kvality ovlivnily také investice do obchodního systému. Obrat pivovaru se meziročně zvedl o pětinu na 193 milionů korun. "Máme dlouhodobou marketingovou koncepci," uvedl Mikulášek.
Pivovar, který vaří sedm druhů piva, již zásobuje téměř 1 500 restaurací v celé republice. K dobrému výsledku koncem roku přispěla nová kampaň na reklamních plochách, která propagovala sváteční ležák. "Říjen a listopad nebyly úplně ideální, prosinec byl naopak jeden z nejlepších v historii pivovaru a pomohl nám k tomu, že jsme překročili očekávání," dodal.
K dalšímu růstu výstavu by podle něj mohlo přispět zvýšení exportu. Pivovar loni vyvezl zhruba jedno procento výstavu do Švédska, Německa, Polska, Rakouska a na Slovensko. "V poslední době zájem exportérů roste," uvedl mluvčí.
Podnik loni dokončil stavbu haly na stáčení piva do sudů za 30 milionů korun a další miliony investoval do rozšíření kvasných kapacit. Humpolecký výrobce nepasterizovaného piva zaměstnává 85 lidí.
Bernard |