O prodeji v obřích halách říká ředitel agentury AMAR, která zkoumá trh s domácími spotřebiči ve střední a východní Evropě, David Fikáček: "Výrobci tento trend teprve dohánějí a přemýšlejí, jak udělat, aby se zboží prodávalo samo." Nakupující si totiž zatím těžko vybírají mezi desítkami spotřebičů, které vypadají stejně, stejně pracují a jsou stejně levné. I nákup v menších obchodech však má svá úskalí. Prodavači totiž dobře vědí, že jejich rada je větším impulsem k nákupu než veškerá reklama i doporučení známých dohromady. Například podle výsledků několika německých výzkumů spotřebitelského chování dá na radu prodavače osmdesát až pětadevadesát procent zákazníků. Taková moc samozřejmě svádí k doporučení ležáků, zastaralých modelů nebo naopak zbytečně drahých přístrojů. Jedinou obranou zákazníka tak zůstávají informace. Ještě před vstupem do obchodu je prostě třeba vždycky vědět, co chci, co potřebuji a kolik na to mám peněz. Ode dneška proto budete nacházet v příloze TEST DNES každých čtrnáct dní stránku věnovanou velkým domácím spotřebičům. V tomto čísle si můžete přečíst o ledničkách, další díly seriálu se budou týkat myček, mikrovlnek, sporáků, praček a vysavačů.
Viz Kombinace chladu... str. II