Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Bez paragonu může být s reklamací problém

aktualizováno 
Jarmila Široká z Havlíčkova Brodu koupila s dcerou tmavomodré pyžamo, které již při prvním praní pouštělo barvu, což paní Širokou zprvu neznepokojovalo. Barva se však navíc začala otírat na prostěradlo a povlečení. Jarmila Široká šla tedy pyžamo reklamovat. Protože neměla doklad o zakoupení, v prodejně její reklamaci nepřijali. Chtěla by proto vědět, zda je skutečně doklad při reklamaci nutný.

Doklad o zaplacení zboží je nejjednodušším prostředkem, jak může zákazník prokázat, že reklamuje zboží na správném místě (tedy v prodejně, kde zboží koupil, pokud prodejce neurčil jinou záruční opravnu). Nemá-li zákazník tento doklad, musí nákup dokázat jiným způsobem. V úvahu přichází například svědectví další osoby či osob, které byly nákupu přítomny. Ale prodejce nemusí tomuto svědectví uvěřit a reklamaci může odmítnout přijmout. V tom případě může celý spor vyřešit jen soud, který rozhodne, zda paní Široká nákup pyžama dostatečně prokázala a zda jsou v prodejně povinni její reklamaci přijmout.

Občanský zákoník, § 625: Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Podnikatel určený k opravě je povinen opravu provést ve lhůtě dohodnuté při prodeji věci mezi prodávajícím a kupujícím.

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, § 16, odst.1: Na žádost spotřebitele je prodávající povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta.


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Češi nakupují na webu jako diví, za šest měsíců utratili 46 miliard

Internetoví prodejci letos předpokládají, že jejich obrat poprvé překročí magickou stomiliardovou hranici. Výsledky za první pololetí ukazují, že k tomuto cíli...  celý článek

Hotový uvařený kečup
Kaufland prodával kečup s klamavým obsahem rajčat, výrobek musí stáhnout

V kečupu vyrobeném v Polsku byla jen polovina rajčat, která v něm podle informace na obale měla být, zjistila laboratorní analýza Státní zemědělské a...  celý článek

Druhé finálové utkání hokejové extraligy mezi Kometou a Zlínem (18. dubna)...
Podniky diskriminovaly nevidomé i fanoušky Komety, odhalila inspekce

Česká obchodní inspekce zjistila v prvním čtvrtletí pět případů diskriminačního jednání v obchodech a restauracích. Inspektoři za to uložili tři pokuty v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.