„Máme množství, které podle našich odhadů bude bohatě stačit,“ řekl Vesselin Barliev ze společnosti Tesco. Zvýšenou nabídku má i Delvita. Loni byla situace podle mluvčího řetězce Petra Uchytila problematická a bílých vajec nebylo dost, letos by
ale zájemci neměli odejít s prázdnou.
Také Carrefour prodává bílých vajec více než v běžném období. „Poptávka je velká,“ uvedla mluvčí Jana Havlíčková. Dodavatelé se podle ní předvelikonočnímu zájmu přizpůsobují, protože v minulosti bylo daleko těžší bílá vejce sehnat.
Bílá vejce mohou tvořit zhruba tři až čtyři procenta domácí produkce, což k uspokojení poptávky před Velikonoci zdaleka nestačí. Proto musí být zájem kryt i dovozem, řekl František Novák, ředitel společnosti Lidru, která má bílé nosnice v jedné z osmi až dvanácti chovných hal.
Převládající produkce hnědých vajec vyplývá podle Nováka mimo jiné z toho, že bílá mají jinou strukturu skořápky a proto horší skladovatelnost a manipulovatelnost. Jsou na nich také více vidět nečistoty.
Nosnice mívají nižší produkci a jsou méně odolné. Proto jsou bílá vejce i o něco dražší.